Wykop: Łukasz Klaus

Dodano: 20.09.2017
Przyglądamy się zestawowi perkusyjnemu Łukasza Klausa.
Ten artykuł czytasz ZA DARMO w ramach bezpłatnego dostępu. Zarejestruj się i zaloguj, by mieć dostęp do wszystkich treści. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.

Łukasz Klaus to obecnie perkusista zespołu Rykardy Parasol (USA). "Na jej zaproszenie w listopadzie i grudniu wziąłem udział w europejskiej trasie, promującej płytę The Colour Of Destruction, która obejmowała: Włochy, Szwajcarię, Niemcy, Austrię, Węgry i Polskę."

Znany także z już niemal kultowego zespołu Cool Kids Of Death, ale też maszyny komercyjnej Ich Troje. Obecnie obok wspomnianej Rykardy Parasol rozpoczął współpracę z berlińczykiem Sacha Korn, ale nie tylko: "Z zespołem Girl & Nervous Guy w zeszłym roku wydaliśmy płytę pt. Shake The Tree nakładem wytwórni Warner Music Poland. Od ponad roku dużą część mojej uwagi koncentruję na bardzo autorskim projekcie pt. Romeo Suffer Defeated. Na finiszu znajdują się też prace nad wideo do dwóch piosenek Romeo Suffer Defeated, które niebawem ujrzą światło dzienne."

Zestaw, który został dla mnie zbudowany, jest niesamowity. Nie myślałem, że współcześnie robione bębny mogą być aż tak blisko brzmienia starych instrumentów. Niewątpliwie C&C się to udało. Muszę dodać, że w skonfigurowaniu i sprowadzeniu zestawu bardzo pomógł mi Mark Jeffs z Rusty Drums UK.

C&C Drums Custom Series to przede wszystkim trzywarstwowy korpus: Mahoń/ Topola/Mahoń o grubości 6mm z klonowymi ringami wzmacniającymi, o wymiarach: 22"x14", 13"x8", 16"x15" i wykończeniu Espresso Mahogany Satin. Bębny posiadają ten sam rodzaj krawędzi na górze i dole. Wybrałem jedną z kilku zaokrąglonych krawędzi, które proponuje C&C. Krawędź ta nazywa się Oaklawn (według C&C jest to rodzaj round-over, który stosowany był w latach 60, ma zapewnić ciepły, otwarty dźwięk oraz dłuższe wybrzmienie bez utraty jasności). Bębny wyposażone są w stylowe lugi o nazwie: Art Deco lugs Single-Ended. Tomy posiadają obręcze charakterystycznie zawinięte do wewnątrz, o nazwie: Stick Saver Hoops, które w końcowej fazie wybrzmienia zamykają sound do środka. Nogi do bębna basowego wybrałem jednak współczesne, a mimo to bardzo stylowe (Bass drum Modern Telescoping Spur), ponieważ zapewniają one maksymalną stabilność nawet podczas mocnego grania stopą. Bęben basowy ozdabiają piękne klonowe obręcze z inkrustacją w środkowej części w kolorze białej masy perłowej.

Bębny oraz głęboki werbel 14x8" charakteryzuje ciemne, niskie i ciepłe brzmienie, które zapewnia mu mahoń, natomiast warstwa topoli nadaje charakterystycznej "papierkowości", brzmienia tak charakterystycznego dla soundu vintage. Natomiast obręcze: Triple Flanged Hoops w werblu powodują, że dźwięk w końcowej fazie jest otwarty, w przeciwieństwie do obręczy, znajdujących się na tomach. Dodatkowo głębokość tomów 13"x8" i 16"x15" wybrana była świadomie w celu uzyskania trochę krótszego sustainu (ale innego niż daje krawędź Los Angeles) i którego wybrzmienie miały domknąć wspomniane Stick Saver Hoops.

Jeden z moich werbli C&C 14"x8" posiada podobną konstrukcję korpusu jak zestaw, czyli: Mahoń/Topola/Mahoń plus Reinforces Rings. Wyposażony jest też w maszynkę typu: Trick oraz 10 śrub na górnej i dolnej obręczy. Różni się on od zestawu rodzajem krawędzi, mamy tutaj tzw. Los Angeles bearing edge. To rodzaj roud-over, charakterystyczny dla lat 70 (generuje ona krótsze wybrzmienie niż krawędź Oaklawn) oraz dobrze znane obręcze typu: Triple Flanged Hoops. Wykończenie kolorystyczne werbla, podobnie jak bębnów, to: Espresso Mahogany Satin.

Drugi werbel C&C 14"x5,5" to Klon/Topola/ Klon plus Reinforces Rings. Mamy tu podobnie jak w poprzednim werblu krawędź typu Los Angeles bearing edge, maszynkę typu Deluxe Classic, obręcze podobnie jak w zestawie: 2.3mm Stick Saver Hoops, tutaj obręcze na 8 śrub oraz lugi typu: Double- -Ended. Całość tego werbla zamknięta jest w pięknej okleinie: Peach Pearl. Mamy tutaj jasne, ciepłe i dość krótkie brzmienie z zamykającym się w końcowej fazie dźwiękiem przez zawinięte do wewnątrz obręcze Stick Saver Hoops.

AKTUALNIE KORZYSTAM Z TRZECH SETÓW PERKUSYJNYCH:


1. Gretsch Broadkaster 24x14, 13x9, 16x16.
2. C&C Drums Custom Series 22x14, 13x8, 16x15.
3. Ludwig Legacy Mahogany 20x14, 12x8, 14x14.

NAJCZĘŚCIEJ WYKORZYSTYWANE PRZEZE MNIE WERBLE TO:


1. Ludwig Black Beauty LB417 14x6,5.
2. Ludwig Supraphonic LM400 14x5.
3. C&C Drums Custom Series 14x8 Mahoń/Topola/Mahoń.
4. C&C Drums Custom Series 14x5,5 Klon/Topola/Klon.

TALERZE MARKI ZILDJIAN:


1. Seria Kerope: HH 15", Ride 22", Crash 19"
2. Constantinople renaissance ride 22"
3. K Dark Thin Crash: 16, 17, 18, 19, 20"
4. K Session crash: 16, 18"
5. K Special Dry Ride 21"
6. K Light: Ride 24", HH 15"
7. K EFX 16", FX Oriental China Trash 8", K Splash 8"

Artykuł ukazał się w numerze maj 2017



QUIZ – Nie wiesz tego o Evans!
1 / 12
Evans jest w rodzinie firmy D’Addario wspólnie z marką pałeczek…
Dalej !
Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.