Na kowadle - Fear Factory - Shock

Na kowadle
Dodano: 27.06.2016

Zapraszamy do naszej kuźni, gdzie pod kowalski młot będą podkładane znane i legendarne utwory mocnego uderzenia.

Ten artykuł czytasz ZA DARMO w ramach bezpłatnego dostępu. Zarejestruj się i zaloguj, by mieć dostęp do wszystkich treści. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.

Wybór naszego kowala w tym miesiącu to: "Fear Factory - band, który w 1995 roku zawojował światowe sceny albumem Demanufacture. Zdaniem wielu był to kamień milowy w ciężkim graniu. Otworzył nowy kierunek dla rzeszy naśladowców. Motorem napędowym przez wiele lat był Raymond Herrera - jego główną domeną była gra stóp. Cały zamysł ich muzy polega w zasadzie na dokładnym podbijaniu gitar pracą stóp. Na warsztat bierzemy dziś otwierający numer z ich czwartego albumu Obsolete - Shock. Do dzieła!".

Fragment 1 (0:11-0:31)


Zaczynamy od razu mocno! "Wstęp do kawałka. Dość prosty podobnie jak cały numer, ale sztuka polega na tym, żeby wszystko osadzić (będę to powtarzać). Podbijamy gitarę - werbel na zmianę ze stopą z otwieranym hi-hatem - łatwo się wykoleić - uczulam szczególnie na piony stopa-prawa ręka-otwarcie/zamknięcie hi-hatu - lekka nierówność i wszystko zaczyna brzmieć jak bałagan."


Fragment 2 (0:32-0:53)


Po rozgrzanych rękach przyszedł czas na nogi. "Główny rytm / riff w numerze. Napędzająca gra na crashu, werbel "na 3" i synchroniczna praca stóp pod gitary. Ponownie - najważniejsze są piony i równe wklejanie lewej stopy między ciągi prawej - inaczej nie wyjdą nam "patatajki", tylko coś, co bardziej przypomina spadanie ze schodów… Proponuję nie próbować grać szybko, zanim nie opanujemy wszystkiego w wolnym tempie (tak - aż TAK wolnym). Dopiero, kiedy wszystko się zgodzi, podkręcamy śrubę - inaczej zawsze będzie trochę chwiejnie, a nie o to przecież nam chodzi, prawda?".


Fragment 3: (1:14-2:02)


Aż wreszcie nieco kumulacja emocji. "Bridge i refren. Oparty głównie na klasycznej thrashowej polce, ale poprzeplatany akcentami pod gitary. Nic specjalnie zakręconego - najłatwiej wywalić się na stopie, która wypełnia dziury między akcentami na chinie i werblu oraz na krótkim przelocie na 2 stopkach. Ponownie - ćwiczymy od wolnego tempa i dbamy o to, by każda nutka była na swoim miejscu - zero przypadku - każde omsknięcie psuje ten mechaniczny drive, na którym ten band jest zbudowany."



"Tyle na dziś - mniej finezyjnie niż w przypadku Death z poprzedniego odcinka, ale za to doskonała okazja, by poprawić solidność i balans na podwójnej stopce. Udanych ćwiczeń i do zobaczenia za miesiąc!".


Paweł "Pavulon" Jaroszewicz - Specjalista od galerniczej roboty, który wykuwał stal m.in. w zespołach Vader i Decapitated. Obecnie operuje młotami w Hate i Antigama. Wylewał surową stal niemal w każdym zakątku ziemi. Łączy w swojej grze moc i szybkość, dzięki czemu jego partie bębnów brzmią organicznie i agresywnie.


Lekcja ukazała się w numerze marzec 2016


QUIZ – Nie wiesz tego o Evans!
1 / 12
Evans jest w rodzinie firmy D’Addario wspólnie z marką pałeczek…
Dalej !
Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.