Na kowadle - The best of…

Na kowadle
Dodano: 19.12.2016

W tym miesiącu zrobimy to, co zazwyczaj w szkolnej ławce robiło popłoch, bo oznaczało wyciąganie do tablicy i było zwiastunem zbliżającej się klasówki - powtórzenie wiadomości.

Ten artykuł czytasz ZA DARMO w ramach bezpłatnego dostępu. Zarejestruj się i zaloguj, by mieć dostęp do wszystkich treści. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.

Wy, drodzy czytelnicy, przetestujecie się sami. Odpowiecie sobie na pytanie, czy dobrze gram te fragmenty? Czy też może nie do końca przykładam się do solidnego wykonania. Ale najważniejsze jest co innego. Uzbieraliśmy sporą ilość solidnych utworów, wybraliśmy bardzo ciekawe fragmenty, a podstawowym zadaniem i misją, jaka przyświeca tym warsztatom, jest wprowadzenie tych zagrywek do własnego arsenału. Chodzi tu zarówno o wersje 1:1, jak i wersje zmienione, rozbudowane, pomniejszone i wszelkie wariacje, jakie udało się wykonać na tej bazie. Tak! To, co pokazuje Pavulon, to nic innego jak baza, reszta już jest w waszych rękach i nogach. Dziś poznamy "The Best Of…" zagranicznych artystów, ale szykujemy też wersję z polskimi zespołami, która ukaże się za parę miesięcy.

Lamb Of God - Redneck (Chris Alder) - fragment od 0:30 do 0:56


"Zwrotka - cały groove oparty jest na pracy stóp pod gitary. W dalszej części jest bridge - również zwracamy uwagę na równą serię stopek. Generalnie sytuacja, jak mawiał kiedyś mój perkusyjny mentor Tomasz Deutryk - Spółdzielnia Niewidomych Precyzja."



Slayer - Killing Fields (Paul Bostaph) - fragment od 0:00 do 00:15


"Nie wszystko dało się też zagrać z klikiem, jak np. ten fragment - o ile w szybkim tempie wszystko się zapętla, tak w wolnym wychodzi bardzo powszechne w dawnych latach "Zagrał, co zdążył“. Według dzisiejszych norm jest to po prostu krzywo. Szkoda tylko, że zapominamy o czymś takim, jak polot w grze - czego temu panu akurat nie można odmówić! Fragment jest dość prosty - bazuje na szesnastkach. Pattern KK(RL)KKRLRL - gdzie (RL) to jednoczesne uderzenie w chinę i werbel. Szybko ma sens - wolno nieco go traci - taki urok czasów. Dalej już prosty beat z szesnastkowymi stopami i wykończenie werbel - tom. Bez większej filozofii."



Gojira - L’enfant Sauvage (Mario Duplantier) - fragment od 0:26 do 0:41


"Cały motyw oparty jest na paradidlu. Dużą rolę odgrywa tu kontrolowanie najmocniejszych oraz najlżejszych uderzeń. Postarajcie się zachować płynność, grając ten motyw - bardzo łatwo popaść tu w "kwadraturę koła“. Całość musi płynąć razem z partią gitary.“



Death - Zero Tolerance (Gene Hoglan) - fragment od 0:42 do 1:05


"Tu zaczynają się schody. Dość nietypowe frazowanie: łapany crash i zamykany hi-hat jest "na raz“, a stopa wypełnia "na i“. Później tomy, bell i dość niepozorna, acz istotna stopa na samym końcu taktu. Chwilę mi zajęło, zanim zrozumiałem, co autor miał na myśli. Całość działa jak należy, o ile zagramy to płynnie i luźno."



Meshuggah - New Millenium Cyanide Christ (Thomas Haake) - fragment od 4:12 do 4:50


"Riff zamykający kawałek. Zaczynamy od akcentów na chinie i jedynek na floor tomie pod gitarę. W dalszej części wracamy do beatu z chiną i podbijaniem gitary stopami - i tak do wyciszenia. Sama forma nie jest specjalnie wyszukana ani skomplikowana (przynajmniej w teorii). Jednak jest to doskonały materiał do ćwiczenia pamięci muzycznej, precyzji i niezależności kończyn."



Dimmu Borgir - Blessings Upon… (Nick Barker) - fragment od 3:40 do 4:10


"Chyba najbardziej charakterystyczny motyw w tym kawałku. Trójkowy puls, stopy pod gitary - szesnastki i ósemki na przemian. Mnie jest wygodniej grać, dokładając lewą stopę do ciągle pracującej prawej, ale można też grać ósemki naprzemiennie. Oby tylko nic się nie chwiało. Końcówka każdego kółka jest podkreślona typowo Barkerowskimi zagrywkami na tomach i splashach lub z dwoma ride’ami. Na końcu wyprowadzamy czwórkowy beat, który potem rozwija się w kolejny motyw pod zwrotkę."



Do tej pory ukazały się filmy i nuty do fragmentów kompozycji: Lamb Of God Redneck (9/2015), Slayer Killing Fields (10/2015), Vader Sothis (11/2015), Deicide Scars of the Crucifix (12/2015), Gojira L’Enfant Sauvage (1/2016), Death Zero Tolerance (2/2016), Fear Factory Shock (3/2016), Meshuggah New Millenium Cyanide Christ (4/2016), Decapitated Day 69 (5/2016), Morbid Angel Rapture (6/2016) Dimmu Borgir Blessings Upon The Throne Of Tyranny (7-8/2016)

Pełne wersje wszystkich filmów dostępne na: media.avt.pl
Numery archiwalne magazynu dostępne na: ulubionykiosk.pl

Paweł "Pavulon" Jaroszewicz - Specjalista od galerniczej roboty, który wykuwał stal m.in. w zespołach Vader i Decapitated. Obecnie operuje młotami w Hate i Antigama. Wylewał surową stal niemal w każdym zakątku ziemi. Łączy w swojej grze moc i szybkość, dzięki czemu jego partie bębnów brzmią organicznie i agresywnie.


Lekcja ukazała się w numerze wrzesień 2016


QUIZ – Nie wiesz tego o Evans!
1 / 12
Evans jest w rodzinie firmy D’Addario wspólnie z marką pałeczek…
Dalej !
Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.