Zaczynamy grać na congach cz.4 - Partia rumby dla niskiego bębna i uderzenie BASS

Perkusjonista
Dodano: 15.03.2017

Głuchy odgłos uderzenia BASS częściej można poczuć niż usłyszeć. Głębokie brzmienie rezonuje w klatce piersiowej jak wzmocnione uderzenie serca.

Ten artykuł czytasz ZA DARMO w ramach bezpłatnego dostępu. Zarejestruj się i zaloguj, by mieć dostęp do wszystkich treści. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.


Aby zrozumieć, jak powstaje dobre uderzenie BASS, potraktuj swoją dłoń jak odrzutowiec podchodzący do lądowania. Ułóż rękę kilka cali nad bębnem i opuść ją w dół lekko w przód, nie pionowo w dół. Aby wydobyć dźwięk "umf" skieruj nadgarstek lekko w kierunku środka bębna. Nie napinając palców odegnij je w górę tak, aby nie uderzyły w bęben.

Prawa ręka powinna wylądować na prawo od środka bębna, a lewa ręka na lewo od niego. Nie rozkładaj rąk dalej niż to konieczne. Dłonie powinny lądować mniej więcej cal lub dwa od krawędzi bębna. Taka technika maksymalizuje twoją szybkość i wydajność, którą docenisz, gdy będziesz próbował grać szybko lub przez dłuższy czas.

 







GWIAZDKA JEST SYMBOLEM UDERZENIA BASS.

Gdy uderzenia BASS wykonujesz naprzemiennie obydwoma rękami, dłonie musisz umieszczać prawie równolegle, aby zmieściły się na powierzchni bębna i nie zderzały ze sobą. Oznacza to, że nadgarstki muszą być trochę skręcone i nie będziesz w stanie utrzymać linii prostej, prowadzonej przez przedramię i środkowy palec.

Teraz jesteś gotowy do nauki rytmu "Rumba", zawierającego uderzenia BASS. Rumba to nie tylko nazwa rytmu, ale również nazwa stylu muzycznego i tańca. Istnieje kilka odmian rumby, ale tutaj będziemy uczyć się stylu, nazywanego rumba guaguanco.

Partia rumby dla bębna niskiego składa się z dwóch uderzeń BASS i jednego OPEN. Wyliczaj głośno podczas gry, dopóki nie będziesz pewien, że to czujesz (patrz tabela poniżej).


Pamiętaj, aby przed uderzeniem OPEN lewa ręka nie spoczywała na bębnie, bo ton otwarty zostanie stłumiony.

W obecnej sytuacji powinieneś już znajdować się na najlepszej drodze do odkrycia kilku dobrych rytuałów praktycznych. Dostrajanie się do własnych rytmów wewnętrznych pomoże ci odkryć porę dnia, w której twoje ręce czują najlepiej, a koncentracja jest największa. Być może odnajdziesz również miejsce, w którym będziesz się czuć najwygodniej, najmniej ograniczany.

Po odszukaniu czasu i miejsca, spróbuj ustalić harmonogram regularnych ćwiczeń. Lepiej ćwiczyć przez pięć minut dziennie niż przez godzinę, ale co tydzień. Podczas długich prób rób przerwy, aby się odprężyć i odświeżyć. Kończ próbę, gdy wciąż jeszcze masz energię i siłę do gry.

Dominik "WaDaDa" Muszyński

Video instruktażowe na media.avt.pl

Lekcja ukazała się w numerze grudzień 2016



Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.