Chad Channing o Nevermind

Dodano: 08.03.2012

Były perkusista Nirvany, Chad Channing, opowiada o sesji nagraniowej z 1990 roku w Smart Studios. Podczas tej sesji powstało kilka utworów, które później znalazły się na przełomowej  płycie "Nevermind"

Ten artykuł czytasz ZA DARMO w ramach bezpłatnego dostępu. Zarejestruj się i zaloguj, by mieć dostęp do wszystkich treści. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.
W dniach 2-6 kwietnia 1990 r. wokalista i gitarzysta Kurt Cobain, basista Krist Novoselic i perkusista Chad Channing spotkali się w studiu nagraniowym Smart Studios w Madison (stan Wisconsin), gdzie pod bacznym okiem producenta Butcha Viga powstały pierwsze wersje utworów, które później znalazły swoje miejsce na krążku "Nevermind", z tą tylko różnicą, że podczas właściwej sesji nagraniowej za bębnami zasiadł Dave Grohl. Ale jeden utwór nagrany z udziałem Chada trafił na płytę. W rozmowie w Gregiem Prato Chad opowiedział o tej sesji.

O utworze "In Bloom":

"Ten utwór od razu mi się spodobał. Zanim wyruszyliśmy w trasę, odbywaliśmy próby w Seattle i Kurt zaczął go grać. Ćwiczył go z Kristem już wcześniej, a ja wskoczyłem na gotowe. W tej piosence nie wprowadziliśmy absolutnie żadnych zmian. Była idealna od samego początku."

O "Polly"

"W 2000 roku ktoś powiedział mi, że na "Nevermind" jest jeden mój utwór. Nie miałem o tym pojęcia. Potem się dowiedziałem, że chodziło o utwór "Polly". Posłuchałem go i wszystko mi się przypomniało. Rzeczywiście była to pierwotna wersja, w której nagraniu brałem udział. Mieliśmy w studiu mały pokoik - mieściły się w nim najwyżej dwie osoby i wzmacniacz. Usadzili mnie w tym pokoju z talerzem ride. Słuchałem utworu i w odpowiednich momentach uderzałem w talerz. W ciągu trwania całego utworu uderzyłem w niego może ze cztery razy. I to był mój cały udział w przedsięwzięciu... (śmiech)."

O pierwszej wersji utworu "Lithium"

"Bardzo lubię ten utwór. Materiał był dla mnie naprawdę nowy. Oswajałem się z nim i uczyłem się swoich partii już w trakcie trwania trasy koncertowej. Nie mieliśmy zbyt dużo czasu na to, żeby dobrze przećwiczyć wszystkie utwory przed wyruszeniem w tę trasę. Kurt i Krist znali je lepiej, ale jako zespół mieliśmy może jedną lub dwie próby. Gdy wróciliśmy i znowu weszliśmy do studia, czułem się o wiele pewniej z tym materiałem. Grało nam się gładko, wszystko wydawało się być na swoim miejscu."

O tym, że Dave Grohl podczas sesji nagraniowej powtórzył dokładnie partie na bębnach wymyślone przez Chada

"To dla mnie prawdziwy zaszczyt. A le wprowadził on trochę subtelnych zmian... Myślę, że całość brzmi świetnie. Jego drobne modyfikacje są rzeczywiście tak subtelne, że właściwie nie sposób zwrócić na nie uwagi, no poza jedną wyraźną zmianą, którą słychać w utworze "In Bloom" - chodzi tu o to, że w jednej z głównych zwrotek ja użyłem tylko jednego uderzenia stopy, a Dave dorzucił dodatkowo jeszcze jedno uderzenie. Reszta partii na bębnach jest praktycznie bez zmian."

O albumie "Nevermind"?

"Pierwszy raz słuchałem tej płyty u Bena Shepherda, basisty zespołu Soundgarden. Powiedział: "To nowa płyta Nirvany. Powinieneś jej posłuchać. Wychodzi w przyszłym miesiącu". Nie wiem, jak udało mu się dotrzeć do niej przed premierą. Kiedy po raz pierwszy ją odsłuchałem, wiedziałem, że mam do czynienia z genialnym materiałem. Paradoksalnie to właśnie wtedy zostałem fanem Nirvany! Kiedy jest się w zespole, to zupełnie co innego. Nie można w pełni docenić muzyki, bo nie można się do niej zdystansować i spojrzeć na całość z boku. Teraz po raz pierwszy mogłem się tą muzyką zwyczajnie delektować. Ta płyta faktycznie wywarła na mnie ogromne wrażenie."

Cały wywiad możecie przeczytać TUTAJ.

QUIZ – Nie wiesz tego o Evans!
1 / 12
Evans jest w rodzinie firmy D’Addario wspólnie z marką pałeczek…
Dalej !
Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.