Pearl - nowości na 2016 r. część II

Dodano: 29.01.2016

Druga część przeglądu nowości, które firma Pearl zaprezentowała na targach NAMM 2016. Wśród nich m.in. nowa stopa Eliminator Redline

Ten artykuł czytasz ZA DARMO w ramach bezpłatnego dostępu. Zarejestruj się i zaloguj, by mieć dostęp do wszystkich treści. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.
Prezentowaliśmy już nowe zestawy i konfiguracje bębnów Pearl, czas na hardware, w tym nową stopę Eliminator Redline i nowe modele cajonów.

Stopka Eliminator Redline


Oryginalne stopy Pearl Eliminator były dużym krokiem w rozwoju konstrukcji pedałów perkusyjnych. Były pierwszą stopką, w której zastosowano opatentowany system zmiennej krzywki, który zwiększał komfort gry poprzez umożliwienie perkusistom samodzielnej wymiany krzywek, a zatem ustawienie pożądanej szybkości i mocy uderzenia. Eliminator Redline jest kolejnym krokiem naprzód. Nowa stopa łączy świetną moc i elastyczność Eliminatora z płynną szybkością stopek z serii Demon.

W stopach Eliminator Redline znajdziemy oczywiście używane w deskorolkach i udoskonalone przez miłośników skateboardingu łożyska Ninja. Zastosowane w nich stalowe kulki, wypolerowane zgodnie z najbardziej aktualnym stanem naszej wiedzy, zapewniają niezwykłą szybkość i gładkość gry. Poprawiono system mocowania sprężyn Click Lock oraz udoskonalono bijak QuadBeater Control Core. Czterostronny bijak wciąż składa się z dwóch płaszczyzn z plastiku i dwóch z filcu, jednak jego centralna część wykonana z elastomeru ma za zadanie wyeliminować zbędne wibracje.  

Za szybkość i komfort gry wciąż odpowiada opatentowany, trójstopniowy system regulacji łańcuchów PowerShifter, a także płynna, niemal nieograniczona regulacja kąta nachylenia bijaków. Zawias ze stali nierdzewnej zapewnia swobodę ruchu i płynną współpracę między piętą a footboardem. Eliminator Redline to również poprawiona, odkręcana płytka Traction Plate na pedalboardzie umożliwiająca indywidualne dopasowanie przyczepności stopy do powierzchni pedału. Stopy Eliminator Redline dostępne są w wersji pojedynczej i twin zarówno z napędem łańcuchowym, jak i paskowym, również w wersji dla lewonożnych graczy.

Pearl Flat-Base Hardware 150 series


Nowe statywy Flat-Based z serii 150 zapewniają solidność przy jednoczesnym zmniejszeniu ich wagi o niemal połowę, co znacznie ułatwia ich transport. Dzięki temu dedykowane są bębniarzom pozostającym w ruchu i często zmieniającym środowisko gry. Ich cechą charakterystyczną jest płaska podstawa - stopy leżą płasko na podłożu. Podstawę można jednak szybko przekształcić w tradycyjny układ single-braced.

W ramach serii dostępne są: statyw prosty i łamany pod talerz oraz statywy do werbli i hi-hatów. Ostatni z nich 150 Series Hi-Hat to pierwszy statyw o płaskiej podstawie, który umożliwia dopasowanie do niego podwójnej stopy perkusyjnej. Trójnóg  jest bowiem oddzielony od ramy statywu, co umożliwia przekręcenie nóg do pożądanej pozycji. Do przenoszenia statywów serii 150 może posłużyć dedykowany zestaw toreb.

Cajon Mach 2


Cajon Mach 2 został wyprodukowany w Stanach Zjednoczonych. Przednia płyta instrumentu dzieli się na część werblową wykonaną z brzozy (z brzozy wykonano również pozostałą część korpusu cajona) oraz część basową zrobiona z orzecha. Umieszczona wewnątrz cajona płytka rezonacyjna zapobiega niechcianym dźwiękowym interakcjom pomiędzy poszczególnymi sekcjami instrumentu.

Cajon Sambajon


Wykonany z włókna szklanego Sambajon ma dwie powierzchnie przeznaczone do gry - tradycyjną, wykonaną z twardego drewna płytę przednią oraz stronę obitą specjalnym materiałem, która zapewnia basowy dźwięk zbliżony do brzmienia brazylijskiego bębna surdo, wykorzystywanego w wielu gatunkach muzycznych między innymi sambie - stąd nazwa cajona. Sambajon współpracuje z każdym typem stopy do cajonów.

3D Cajon


3D Cajon wyposażony jest w grafikę wyciętą metodą frezowania CNC i umieszczoną na korpusie z twardego drewna. Tylna część przedniej płyty została pokryta lakierem podkreślającym energiczne brzmienie werbla. Za część basową odpowiadają werble umieszczone wewnątrz instrumentu.

Sonic Boom Flame Thrower Cajon


Wykonany w Stanach Zjednoczonych Sonic Boom Flame Thrower Cajon ma płytę przednią z klonu płomienistego. Płyta umieszczona jest pod kątem, jednak w odróżnieniu od pozostałych cajonów z rodziny Sonic Boom, pokrywa ona całą przednią część instrumentu, bez otworu w jego dolnej części. Dwa porty umieszczone w górnej, tylnej części cajona wzmacniają projekcję brzmienia werblowego. Wykończenie: Fiery Red & Natural Finish.


http://pearldrum.com

QUIZ – Nie wiesz tego o Evans!
1 / 12
Evans jest w rodzinie firmy D’Addario wspólnie z marką pałeczek…
Dalej !
Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.