Mike Mangini wyjaśnia jak zagrać "Pale Blue Dot"

Dodano: 10.03.2020
Autor: Szymon Kubicki

Mike Mangini opublikował video wyjaśniające kluczowe perkusyjne elementy utworu "Pale Blue Dot" pochodzącego z ostatniego albumu Dream Theater.

Ten artykuł czytasz ZA DARMO w ramach bezpłatnego dostępu. Zarejestruj się i zaloguj, by mieć dostęp do wszystkich treści. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.

"Pale Blue Dot", którego Mike Mangini był współkompozytorem, zamyka album "Distance over Time" i z pewnością jest to jeden z najciekawszych perkusyjnie utworów zawartych na ubiegłorocznym krążku Dream Theater. "Dla mnie osobiście gra na tej płycie była bardzo elektryzującą formą wyrażenia się, zresztą dla nas wszystkich. Byłem znacznie bardziej zaangażowany, dlatego było to bardziej ekscytujące" - tak o powstawaniu albumu opowiadał bębniarz w naszym wywiadzie.

Mangini wspominał swego czasu, że podczas koncertu czeka szczególnie właśnie "Pale Blue Dot", opartym na ulubionym przez fanów miksie melodii i ciężkich partii. Perkusista najwyraźniej jest szczególnie dumny z tej kompozycji, bo po niedawnym drum camie, opublikował właśnie na swoim oficjalnym kanale YouTube trwające ponad 16 minut wideo z wyjaśnieniem najważniejszych perkusyjnych elementów "Pale Blue Dot" oraz filozofią za nimi stojącą.

 

Mike Mangini o charakterystycznych, wysoko zawieszonych talerzach: "Pomyślałem więc: „Ok, weźmy stąd overheady, odstawmy je dalej, znacznie dalej. W zasadzie nie było jako takich overheadów, mikrofony były od dołu i celowały tak, by nie zbierać tych moich uderzeń w werbel. Wiem, wiem, że to tak nie wygląda. W Dream Theater jestem w zespole, ale w kwestii brzmienia byłem trochę jak przywiązany do słupa. Nie mam nic do czynienia z tym, co się później wydarzy w obróbce. Tym razem powiedziałem sobie: „Dobra, wezmę te blachy bardzo wysoko”. Jest to zupełnie inne od tego, jak ja miałbym nagrywać. Tworzyłem już przecież sam, nagrywałem i produkowałem, więc tu tkwi różnica. Jestem perkusistą, który słyszy bębny z pozycji stołka perkusisty. To kompletnie co innego. Nie jest to lepsze, jest inne, tak właśnie to słyszę. W chwili, gdy ktoś stoi poza szybą pomieszczenia do nagrań lub nawet naprzeciw samych bębnów, to brzmi to wszystko kompletnie inaczej i w taki sposób jest traktowane. Tak to wyglądało, starałem się więc zrobić tak, by te blachy były jak najdalej".

 

 

Zdjęcie: Robert Downs

QUIZ – Nie wiesz tego o Evans!
1 / 12
Evans jest w rodzinie firmy D’Addario wspólnie z marką pałeczek…
Dalej !
Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.