Zestaw Sakae Pac-D Plus

Dodano: 31.01.2017
Rodzaj sprzętu: Bębny
Dostarczył: SAKAE

Zestawy nazywane potocznie kompaktowymi przyjęły się bardzo dobrze na rynku perkusyjnym.

Ten artykuł czytasz ZA DARMO w ramach bezpłatnego dostępu. Zarejestruj się i zaloguj, by mieć dostęp do wszystkich treści. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.


Każda licząca się duża marka ma w swojej ofercie jakiś mały "kieszonkowy" zestawik. Nie inaczej jest z samurajami z Sakae.

Przypomnijmy, Sakae to japońska firma, która liczy sobie już ponad 90 lat! Jako samoistny producent bębnów działa od 2009 roku. Dlaczego tak? Przez ponad 40 lat Sakae tworzyło bębny dla pewnej japońskiej korporacji, pozostając przez ten okres w pełni lojalnym partnerem. Sukcesy owej korporacji w kwestii jakości instrumentów były w rzeczywistości sukcesami Sakae. Oprócz faktów i statystyk dobrym potwierdzeniem prawdziwości powyższego stwierdzenia jest jakość bębnów Sakae. Nie należą może one do najtańszych, ale cena idzie tu w parze z jakością, jaką otrzymujemy. Podobnie jest w przypadku naszego Pac-D.

PAC-D


Sugerowana cena zestawu wynosi nieco ponad 4 tys. złotych, co w porównaniu z innymi kompaktami może się wydawać ceną wygórowaną. Jednak, gdy weźmiemy pod uwagę wszystkie okoliczności, obraz ulega zmianie.

ZESTAW


Prezentowane bębny nie są typowym zestawem, w skład którego wchodzą centralka, tom, floor tom i werbel. Mamy tu dodatkowy tom oraz kompletny hardware! Tomy w rozmiarach: 8"x7" i 10"x7", werbel 12"x5,5", floor 13"x11" oraz punkt programu - centrala 16"x16". Dlaczego punkt programu? O tym nieco dalej. Hardware to: dwa statywy łamane, statyw werblowy, statyw hi-hat, pedał do centralki, dwie clampy do podwieszania tomów i tajemniczy stelaż do centralki. Brak tylko stołka, blach i pałek, i można prosto ze sklepu jechać grać.

Korpusy bębnów to 6-warstwowa mieszanka azjatyckiego mahoniu i wiśni. Wszystkie bębny mimo masywnie wyglądającego "ubioru" są bardzo lekkie.

ROZSTAWIENIE


Bębny nie są montowane do centralki, tylko wiszą niezależnie dzięki clampom na statywach (clampy i statywy załączone do zestawu). Floor tom stoi na nóżkach. Ciekawostka nr 1 to centrala. Nie ma w sobie otworu na tom holder i nie ma też nóżek. Leży spokojnie na wspomnianym stelażu. Ciekawa sprawa. W momencie uderzenia, centralka zapiera się coraz bardziej, przez co mamy pewność, że nam nie odjedzie. Sam stelaż składa się z krzyżaka na czterech nóżkach. Jest to stanowczo stabilniejsza konstrukcja niż jakiekolwiek nóżki w bębnie. Oprócz tego sam bęben pracuje swobodniej bez żadnych nacisków ze strony stopki, holderu czy też w wyniku dziur od nóżek - czysty bęben! Jedynym minusem - chociaż słowo minus to zbyt mocno powiedziane - jest tu tylko to, że musimy na samym początku wypoziomować sobie stelaż, żeby nam się nie telepał. Później przy pakowaniu wyciągamy sobie co najwyżej główny przegub i nie ma większego problemu. Sama centralka też nie jest byle jakim bębnem, który możemy rzucić byle jak na stelaż. Obręcz ma wycięcie, które powoduje, że bijak stopki zamontowanej do stelaża nie będzie nam tłukł w obręcz i swobodnie dostanie się do naciągu, dlatego należy ułożyć ja właśnie tym wycięciem do dołu.

Ciekawostka nr 2 to mocowanie tomów. Przyzwyczajeni jesteśmy do tego, że mocowanie chwyta nam bęben od góry, ewentualnie na środku. Tutaj mocowanie, które jest bardzo podobne do tego w Tamie, trzyma nam bęben za dolne śruby. Pamiętajmy o tym, bo zdarzały się przypadki, że nawet jeden podobno poważny sklep z działem perkusyjnym założył wszystko odwrotnie… Cóż… Statywy nie należą do najmocniejszych na świecie, ale jak ustawimy je z głową to spokojnie zamontujemy na nich clampy z tomami bez ryzyka wywrotki.

 

W AKCJI


Rozstawione bębny wręcz zachęcają do gry. Niby malutkie, ale zawadiackie, kuszące swoimi możliwościami. Wiśnia i mahoń to zapowiedź bardzo skoncentrowanego ciepłego brzmienia z mocnym atakiem. Tak właśnie jest! Werbel jest kruchy, jasny, z dużym potencjałem do grania np. ghost notes. Całość zestawu zachowuje konsekwencję i w odróżnieniu od większości kompaktów nie ma tu wielkiej różnicy między charakterem tomu 8" a floor tomem, oczywiście przy uwzględnieniu różnic w rozmiarze. Z 13" floor tomu można wycisnąć naprawdę wiele i jeśli chcemy możemy mieć go bardziej jak typowy tom lub właśnie jak niski floor tom. Centralka ma również skoncentrowany atak ze średnią ilością dołu, ale spełnia swoją rolę idealnie. Spójność brzmieniowa i szerokie możliwości wykorzystania stylistycznego można dostrzec na naszej prezentacji video załączonej w pakiecie multimedialnym do pobrania za darmo z media.avt.pl.

 

REASUMUJĄC


Bardzo dobry zestaw perkusyjny w wersji mini. Są to pełnowartościowe bębny, które świetnie sprawdzą się w każdym miejscu i warunkach. Prezentowany zestaw jest wersją rozszerzoną, ale można też dostać klasyczny czteroelementowy. Wykończenie jest na wysokim poziomie, a wysokie walory brzmieniowe niepodważalne. Warto pofatygować się do sklepu przetestować zestaw. Możliwe, że potrzebujemy właśnie czegoś takiego. Niejednokrotnie wspominaliśmy o plusach posiadania takiego zestawu obok bębnów klasycznych rozmiarów. Sakae zdało egzamin i jest godne polecenia.

Dostarczył: Music Partners (musicpartners.pl)

Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.