Analizujemy styl Mike'a Portnoy'a

Dodano: 02.02.2010

Zapraszamy do kolejnej odsłony naszego cyklu analizy stylu znanych perkusistów. Tym razem przyglądamy się Mike'owi Portnoy'owi, sile napędowej zespołu Dream Theater.

Ten artykuł czytasz ZA DARMO w ramach bezpłatnego dostępu. Zarejestruj się i zaloguj, by mieć dostęp do wszystkich treści. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.
Dream Theater to dziś prawdziwa instytucja, chyba najpopularniejsza grupa szeroko rozumianego nurtu progresywnego metalu i rocka, odpowiedzialna za kolejną falę popularności tego typu grania. Zespół aktywnie działa już od ponad dwóch dekad, systematycznie racząc fanów kolejnymi wydawnictwami. Dream Theater posiada na koncie  już 11 albumów studyjnych, a także liczne wydawnictwa live, DVD oraz szkółki i nagrania instruktażowe.
 

Osobą napędzającą całą maszynę jest Mike Portnoy, który nie tylko pełni funkcję bębniarza, ale jest także współkompozytorem i autorem części tekstów, współproducentem nagrań, a także reżyserem DVD koncertowych oraz licznych dokumentów o zespole. Jego gra charakteryzuje się świetnym warsztatem, zdolnością poruszania się w najbardziej skomplikowanych i złożonych podziałach rytmicznych. Łączy w niej elementy wielu stylów, od jazzu po najcięższe metalowe zagrywki z podwójną stopą. Towarzyszy temu świetny time i niesamowita precyzja. Mike znany jest z upodobania do ogromnych zestawów, obiektu marzeń niejednego bębniarza, zawierających cały arsenał instrumentów perkusyjnych, przypominających "helikopter" z dwoma fotelami.

Czytaj dalej w Analiza stylu: Mike Portnoy (Dream Theater)
 


QUIZ – Nie wiesz tego o Evans!
1 / 12
Evans jest w rodzinie firmy D’Addario wspólnie z marką pałeczek…
Dalej !
Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.