Podstawy nagrywania własnej gry
Nagrywanie bębnów od lat stanowi nie lada wyzwanie dla realizatorów, a to za sprawą złożoności zestawu i to nie tylko pod kątem konstrukcyjnym, ale przede wszystkim spektralnym.
Nisko brzmiący bęben basowy, krótki atak werbla, środkowe brzmienie tomów, kąśliwość hi-hatu i blask crash’y rezydują w niemal całym zakresie słyszalnego pasma, a do tego każdy z tych elementów jest ważny i niegodny kompromisów. Dlatego naszym zadaniem będzie znalezienie odpowiedniego balansu między elementami perkusji wraz z zadowalającym efektem brzmieniowym.
Oprócz warstwy merytorycznej (formy, aranżu, groove’u) wypracowywanej żmudną, powtarzalną pracą warto wyrobić sobie dobre nawyki z zakresu etyki studyjnej, które w przyszłości okażą się nieodzowną częścią warsztatu. I choć wydawałoby się, że samo nagrywanie to wciskanie przycisku „record” i granie, to jednak zanim do tego dojdzie, należy poświęcić odpowiednią ilość czasu na przygotowanie sesji i wypracowanie satysfakcjonującego brzmienia. Dlatego też we wstępie skupimy się na przygotowaniu do nagrania.
PRZYGOTOWANIE
Przygotuj pomieszczenie, sprzątnij walające się pokrowce, wynieś śmieci pozostałe po ostatniej imprezie. Będziesz potrzebować przestrzeni roboczej, a poza tym lepiej pracować w odpowiednich warunkach.