Zestaw „Profesor” Wiktorii Bialic

Mamy warsztaty, mamy pokazy. W zależności od przeznaczenia niezmiernie ważne jest odpowiednie dobranie sprzętu.
Czy skupiamy się na aspekcie wizualnym, czy też może zakres zajęć wymaga od nas uniwersalnych brzmień, a tym samym elastycznych brzmieniowo instrumentów.
Wiktoria Bialic już drugi raz prowadziła zajęcia na greckim DrumCamp LAB. O skali organizacji mówi skład grona pedagogicznego. Obok Wiktorii nauczali: Ash Soan, Larnell Lewis, Stanton Moore, Keith Carlock i George Kollias. A do tego mieliśmy dwa zespoły, które codziennie szlifowały piosenki, które były grane podczas nocnych dżemów. Solidnie, nieprawdaż?
Wiktoria Bialic świetnie odnalazła się w tak potężnym towarzystwie, gdzie mamy przecież specjalistów od prowadzenia tego typu zajęć. Podeszła do sprawy rozsądnie, skupiając się na swoich najsilniejszych punktach. Brzmienie, rejestracja, granie dla muzyki. Dlatego też jej zestaw perkusyjny był bardzo specyficzny.
Talerze Zildjian
Blaszki to oczywiście Zildjian, firma, z którą Wiki ma komfortowy kontakt bezpośredni, poza polskim dystrybutorem. Dobrała blaszki do swoich potrzeb, tworząc jakże prosty, ale piekielnie uniwersalny set!
K ride - 22” dostępny > TUTAJ
K Sweet crash - 18” dostępny > TUTAJ
K Light hi-hat - 14” dostępny > TUTAJ
Bębny Gretsch
Wiki jest również “endorserem” Gretsch i podczas zajęć korzystała z zestawu USA Custom. Jak widać, po floor tomie, był on nieco „sztukowany” z racji rotacji bębnów między salami koncertowania i innymi salami ćwiczeń (około 8 zestawów Gretsch przewinęło się przez cały camp!). Tu mamy set na 10” tomie i 14” floor tomie z 22” basem.
Doskonały set Gretsch 22 USA Custom Sky Blue Pearl > TUTAJ
Werbel Gretsch
Werble to prawdziwy “konik” Wiki. Serce zestawu, które bije u niej wyśmienicie. Na potrzeby czterodniowego nauczania wykorzystała uniwersalny Hammered Brass 14"x6,5", dość głęboki, ale dający artystce sporo możliwości, szczególnie w niskich rejestrach. Jest to instrument z rodziny Full Range, czyli otwartej grupie werbli Gretsch o różnorodnych korpusach. Jak widać, Wiktoria lubi go sobie ubarwić prototypem blaszki Zildjian.
Werbel w rozmiarze 14”x5” dostępny > TUTAJ
Werbel w rozmiarze 14”x6,5” dostępny > TUTAJ
Naciągi, pałki i osprzęt
Wiktoria korzysta z pałek Vic Firth 5A - najbardziej klasyczny model pałek na świecie. Naciągi są, jak widać różne. Domyślne Gretsch na werblu i stopce, ale Remo powlekany Ambassador na tomie i przezroczysty Emperor na floor tomie. Chaos? Poniekąd, ale daje to też sporo możliwości barwowych, szczególnie gdy mówimy o grze, gdzie nie skupiamy się na przejściach, tylko usłużnej obsłudze muzyki, dla której gramy.
Ciekawe są pedały, ponieważ sporo możemy się dowiedzieć o preferencjach perkusistki. O ile hi-hat 9000 nikogo nie dziwi, bo jest to po prostu świetna, uniwersalna maszyna, to stopka z serii 5000 mówi sporo. Jest niepisany podział na perkusistów grających bardzo płynnymi i liniowymi stopkami 9000 i perkusistów lubiących bardziej „katapultowy” strzał, właśnie z 5000.
Statyw hi-hat DW 9000, dostępny > TUTAJ
Stopka pojedyncza DW 5000, dostępna > TUTAJ
Na uwagę zasługują też dwa koncert tomy 10” i 12” zawieszone nad floorem, co świetnie wpisuje się w styl gry Wiktorii, która lubi wstawiać gdzieniegdzie prosty „fill” w stylu reggae.
Swoje sesje prowadziła na programie Cubase 14 PRO.
Steinberg Cubase Pro 14 > TUTAJ
Wnioski?
Wiki Bialic zaprezentowała się na zestawie, z którego można wycisnąć niesamowicie dużo, przy tak naprawdę minimalistycznej budowie! Uniwersalne talerze, świetnie współpracujący werbel, wygodny osprzęt i dobrane dobrze naciągi pozwalają na rejestrację wielu wspaniałych partii bębnów, różnorodnych stylistycznie. Typowe nastawienie skoncentrowane na brzmieniu i pracy sesyjnej, co z resztą artystka prezentuje regularnie.
Notował na greckim campie: Maciej Nowak