Matt Chamberlain o „I Try”

Dodano: 07.09.2021
Autor: Kajko

Mistrz sesji nagraniowych pokolorował utwór słynnej solistki Macy Gray, który zasłużenie stał się wielkim hitem z płyty "On How Life Is” w 1999 roku. Jak to się robi?

Jak doszło do nagrań z Macy Gray?

W tym czasie, kiedy nagrywano ten album, byłem w trasie z Tori Amos. Producent przyleciał do mnie, by zagrać ten utwór, gdy miałem kilka dni przerwy. Zasadniczo byłem na tym albumie kompletnie pozbawiony snu i zbyt mocno napędzany kofeiną.

Jaki rodzaj brzmienia chcieliście osiągnąć na płycie?

Pamiętam, że do tego konkretnego utworu miałem zestaw Ludwiga z lat 60. Zresztą użyliśmy go na całej płycie. Wykorzystaliśmy ten zestaw i kilka różnych werbli. Pomysł był taki, by mieć nowocześnie brzmiące bębny, jak u Ala Greena, z głuchym werblem. Chcieliśmy mieć w tym sporo brudu.  W niektórych piosenkach jest trochę programowania, więc mamy do czynienia z dwoma sposobami.  Chcieliśmy stworzyć hybrydę brzmieniową starych nagrań Ala Greena i wówczas nowych klimatów hip-hiopowych. To były późne lata 90. Nie wiem, co uczyniło to tak brzmiącym, ale jest wyjątkowe. Ona ma bez wątpienia głos jedyny w swoim rodzaju.

Robiliście sporo podejść czy nagranie przebiegło szybko?

Ten artykuł przeczytasz jedynie w ramach pełnego dostępu cyfrowego. Dołącz do grona naszych czytelników i korzystaj z pełnej zawartości serwisu!
Perkusista - online
Promocja! Miesiąc za "piątaka"
Quiz - MORE REMO
1 / 12
Jak nazywają się naciągi do cichego grania?
Dalej !
Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto kupić dostęp do serwisu Magazynu Perkusista?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.
Dowiedz się więcej
Promocja! Miesiąc za "piątaka"