Drumset Academy - Akcentowane triole na zestawie – rytmy shuffle
To już trzeci artykuł, w którym pod lupą mamy zagrywki triolowe z akcentami.
Można go potraktować jako samodzielny materiał, niepowiązany z poprzednimi dwoma artykułami. Jeśli jednak chcesz zgłębić temat i poczuć się w nim bardzo pewnie, to zachęcam do zgłębienia artykułów: „Akcentowane triole” (Perkusista 2/20) oraz „Akcentowane triole na zestawie” (Perkusista 3/20). Zachęcam też do oglądania filmików, w których staram się, w sposób bardzo przystępny, wytłumaczyć tematykę artykułów i zaprezentować wykonywanie ćwiczeń.
Przejścia pogramy w czterech popularnych rodzajach rytmów: shuffle, half-time shuffle, w rytmach szesnastkowych i ósemkowych. Kolejność tych rytmów nie jest przypadkowa. Wynika ona z narastającego stopnia trudności grania w nich przejść. W tym artykule zmieścimy tylko przejścia w rytmach shuffle.
RYTMY SHUFFLE
W rytmach tych najprościej i najbardziej naturalnie gra się te przejścia, ponieważ mamy w nich zachowaną pulsację wynikającą z trioli ósemkowej. Przejścia gramy w ósmym takcie frazy (nie wcześniej!). W siódmym takcie omijamy ostatni dźwięk hi-hatu, aby mieć czas na precyzyjne rozpoczęcie przejścia. Aby uniknąć „dziury”, otwieramy hi-hat razem z ostatnim akcentem werbla. Nogami gramy ćwierćnuty stopą oraz hi-hat na 2 i 4. Na początek proponuję grać tylko stopę, stopniowo dodając hi-hat tak, aby poziom trudności nie był za duży.