stdClass Object
(
    [id] => 3361
    [categories_id] => 1972
    [categories_type_id] => 1511
    [catalog_firm_id] => 0
    [ulubionykiosk_id] => 
    [users_last_edit_id] => 770
    [assets_id] => 
    [name] => Najlepsze zestawy perkusyjne
    [alias] => najlepsze-zestawy-perkusyjne
    [introtext] => 

Szybki przegląd najlepszych - naszym zdaniem - zestawów perkusyjnych poszczególnych firm, jakie można w miarę sprawnie dostać w Polsce.

[fulltext] =>

 

BĘBNY Z I LIGI - szpan czy komfort


Zestawy perkusyjne z najwyższej półki są często obiektem zażartych dyskusji. Często padają opinie, że jest to jawne przepłacanie i łechtanie swojego ego, ponieważ jakość brzmienia nie idzie w parze z ceną. Faktem jest, że wymieniane przez nas zestawy różnią się zasadniczo ceną, ale z drugiej strony jest też różnica, wynikająca z możliwości konfiguracji, trwałości i jakości wykończenia, którą odczujemy wraz z czasem aktywnej eksploatacji instrumentu. Każdy bęben nam padnie, jeżeli będzie stał nieużywany w wilgotnej piwnicy.

Często podnoszony jest zarzut, że w niektórych przypadkach bębny hi-end nie różnią się brzmieniowo od bębnów ze średniej półki, co można sprawdzić robiąc tzw. ślepy test. Możliwe, ale oprócz zaspokojenia ludzkiej potrzeby posiadania instrumentu wyjątkowego (leży to w naturze człowieka, każdy jest inny i komunistyczne idee identyczności i równości są tu idiotyzmem) pojawiają się wspominane wyżej czynniki. Jakość wykonania wiązać się będzie z trwałością instrumentu, będzie to mieć też wpływ na to, jak instrument zabrzmi nam za 5-10 lat. Są instrumenty, które zupełnie nie brzmią po latach, a są bębny, które nabierają szlachetności mimo już lekko obitych korpusów ze względu na aktywną eksploatację.

Selekcję zestawów opieraliśmy o następujące wytyczne:

• zaangażowanie dystrybutora/przedstawiciela,
• dostępność/czas oczekiwania,
• opcje i konfiguracje,
• stosunek jakości do ceny,
• szlachetność sprzętu (czyli to, czy po 5 latach bębny dalej brzmią).

GRAND PRIX - DW COLLECTOR SERIES SSC


Prawdziwy wzór bębnów na zamówienie. Z firmą DW można zaprojektować praktycznie każde bębny, a jeśli mamy szczęście - możemy trafić na zupełnie egzotyczny kawałek drewna, który akurat pojawił się w magazynie u Johna Good. Rozmiary, wykończenie, krawędzie, grubość, rodzaj hardware, ilość i nawet układ poszczególnych warstw - wszystko to zależy od naszej wyobraźni i oczywiście zasobności portfela. Dotyczy to oczywiście każdego bębna osobno, a nie całego zestawu, przez co w jednym zestawie możemy wybrać różne typy instrumentów. Nawet ręczne wykończenia grafik korpusów wchodzą w grę. Pokusimy się też o stwierdzenie, że 90% oponentów DW to bębniarze, którym nie pasuje to, że firma jest... tak dobra i przyciąga rzeszę bębniarzy, co nie każdemu indywidualiście pasuje.

Największym plusem jest to, że wyżej wymienione możliwości personalizacji zestawu są realizowane dość sprawnie i w miarę szybko dzięki aktywności i sprawności działań reprezentanta DW w Polsce, uznawanego przez producenta za jednego z najlepszych na świecie.

Odpowiedzialny w Polsce: PMI DW Drums Polska

 

1. SONOR SQ2


Jakość wykonania tych bębnów wgniata w ziemię. Za tym idzie oczywiście jakość brzmienia. Bębny SQ2 to możliwość szerokiego wyboru konfiguracji, które ostatecznie składane są ręcznie w Bad Berleburg. Tam każdy element jest składany bardzo misternie, łącznie z polerowaniem lakieru na nieskazitelny połysk, jakiego nie ma żadna firma. Zmiany w reprezentacji firmy w Polsce spowodują, że Sonor stanie się bardziej dostępnym instrumentem.

Odpowiedzialny w Polsce: Sonor Polska (w chwili składania numeru trwa finalizacja ustaleń dotyczących reprezentacji firmy)

 

2. PEARL MASTERWORKS


Okręt flagowy słynnej firmy to pierwsze bębny wielkiego producenta, które były dostępne na tak wielką skalę. Opcje w porównaniu z Sonor czy DW są tu nieco ograniczone, ale w tym, co mamy do dyspozycji, możemy skonfigurować sobie zestaw jedyny w swoim rodzaju. Z idei Masterworks wyszedł zresztą zestaw Reference. Firma działa przez polskiego dystrybutora, który wspiera się centralą w Europie, a ta znów oczywiście kieruje się do Japonii, dlatego zamówienie Masterworks może potrwać parę miesięcy.

Odpowiedzialny w Polsce: Silesia Music Center

 

3. TAMA STAR


Następca wyciśniętej na wiór serii Starclassic nie jest typowym przedstawicielem bębnów customowych. Japończycy dali kilka opcji, związanych głównie z wykończeniem bębnów, podstawiając nam gotowe konfiguracje korpusów zarówno w kwestii wielkości, jak i rodzaju drewna. Nie oznacza to jednak, że firmy nie stać na bębny w pełni autorskie, czego dowodem jest zestaw Simona Phillipsa. Wielkim plusem jest tu bardzo szybka realizacja zamówienia i genialna wręcz jakość instrumentów brzmieniowo i wykończeniowo.

Odpowiedzialny w Polsce: Meinl Distribution

 

4. SAKAE CELESTIAL


Japońska firma, której minusem jest to, że jej ręczna linia produkcyjna nie nadąża z wykonaniem kolejnych zamówień. W tym momencie wkracza dystrybutor, który mozolną i cierpliwą pracą zdobył zaufanie Japończyków, dzięki czemu ma większe przełożenie na prędkość wykonania zamówień. Sakae stoi za pełnym sukcesem bębnów Yamahy, czego przykładem jest stworzony przez nich "Mercedes W123" czyli Yamaha Recording. Teraz już pod własnym szyldem oferowane są kolejne wspaniałe zestawy.

Odpowiedzialny w Polsce: Music Partners

 

5. GRETSCH USA CUSTOM


Gretsch razem z Ludwigiem i Sonorem tworzy grupę prawdziwych staruszków w świecie bębnów. Różnie się wiodło firmie, aż wreszcie trafiła w dobre ręce, gdzie przywrócony ma być blask zestawów, szczególnie tych ze średniej półki. Wyróżnia się tu USA Custom, który składany ręcznie w amerykańskiej fabryce oferuje sporo możliwości wykonania. Pomoże nam w tym specjalny formularz i nowy dystrybutor w Polsce.

Odpowiedzialny w Polsce: Gewa Polska

 

6. LUDWIG LEGACY


Prawdziwa legenda, która składana jest w USA. Zasadniczo obok Legacy można postawić tu też zestaw o banalnej nazwie Classic Maple. Legacy ma jednak specjalnej konstrukcji korpusy, których ciężko szukać u innych producentów. W przypadku obu serii mamy szeroki wachlarz konfiguracji bębnów. Dużym plusem jest tu otwartość i zaangażowanie dystrybutora, który w bezpośrednich rozmowach ustala szczegóły konfiguracji i transportu beczek.

Odpowiedzialny w Polsce: Ada Music

 

7. YAMAHA PHX


Perkusyjny dział firmy powoli podnosi się i budzi z letargu. O ile bębny Hybrid budzą wiele kontrowersji to w kwestii PHX mamy sprawdzoną technologię i sprawdzone brzmienie. Polska filia jest gotowa do działań i natychmiast reaguje na zamówienie, dopytując dokładnie o wszystkie niezbędne parametry. Feniks ma w sobie szereg patentów Yamahy, które przyczyniły się znacznie do rozwoju rzemiosła konstrukcji bębnów.

Odpowiedzialny w Polsce: Yamaha Music Polska

 

8. MAPEX SATURN V


W porównaniu z wyżej wymienionymi zestawami Mapex to bębny czasem nawet trzykrotnie tańsze. Mimo to powalają swoim wyglądem i mają w sobie najnowsze rozwiązania, jakie wymyśliła firma w ostatnich latach. Jest tu mniejsza ilość dostępnych konfiguracji i wykończeń w - z góry narzuconej - konstrukcji korpusów. Plusem jest dobra dostępność instrumentów u dystrybutora.

Odpowiedzialny w Polsce: Zibi


Przegląd ukazał się w numerze wrzesień 2015

[price] => 0.00 [price_old] => [meta_title] => [meta_description] => [meta_data] => [published] => 1 [date_modified] => 2018-01-02 09:32:15 [date_created] => 2016-01-04 08:10:29 [date_publish] => 2016-01-04 08:10:29 [date_publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [hits] => 0 [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [ceneo_phrase] => [firm_name] => [firmId] => [firmAlias] => [firmWww] => [categoryTitle] => Bębny [link] => /sprzet/testy-sprzetu/bebny/3361-najlepsze-zestawy-perkusyjne [linkCategory] => /sprzet/testy-sprzetu/bebny )

Najlepsze zestawy perkusyjne

Dodano: 04.01.2016
Rodzaj sprzętu: Bębny

Szybki przegląd najlepszych - naszym zdaniem - zestawów perkusyjnych poszczególnych firm, jakie można w miarę sprawnie dostać w Polsce.

 

BĘBNY Z I LIGI - szpan czy komfort


Zestawy perkusyjne z najwyższej półki są często obiektem zażartych dyskusji. Często padają opinie, że jest to jawne przepłacanie i łechtanie swojego ego, ponieważ jakość brzmienia nie idzie w parze z ceną. Faktem jest, że wymieniane przez nas zestawy różnią się zasadniczo ceną, ale z drugiej strony jest też różnica, wynikająca z możliwości konfiguracji, trwałości i jakości wykończenia, którą odczujemy wraz z czasem aktywnej eksploatacji instrumentu. Każdy bęben nam padnie, jeżeli będzie stał nieużywany w wilgotnej piwnicy.

Często podnoszony jest zarzut, że w niektórych przypadkach bębny hi-end nie różnią się brzmieniowo od bębnów ze średniej półki, co można sprawdzić robiąc tzw. ślepy test. Możliwe, ale oprócz zaspokojenia ludzkiej potrzeby posiadania instrumentu wyjątkowego (leży to w naturze człowieka, każdy jest inny i komunistyczne idee identyczności i równości są tu idiotyzmem) pojawiają się wspominane wyżej czynniki. Jakość wykonania wiązać się będzie z trwałością instrumentu, będzie to mieć też wpływ na to, jak instrument zabrzmi nam za 5-10 lat. Są instrumenty, które zupełnie nie brzmią po latach, a są bębny, które nabierają szlachetności mimo już lekko obitych korpusów ze względu na aktywną eksploatację.

Selekcję zestawów opieraliśmy o następujące wytyczne:

• zaangażowanie dystrybutora/przedstawiciela,
• dostępność/czas oczekiwania,
• opcje i konfiguracje,
• stosunek jakości do ceny,
• szlachetność sprzętu (czyli to, czy po 5 latach bębny dalej brzmią).

GRAND PRIX - DW COLLECTOR SERIES SSC


Prawdziwy wzór bębnów na zamówienie. Z firmą DW można zaprojektować praktycznie każde bębny, a jeśli mamy szczęście - możemy trafić na zupełnie egzotyczny kawałek drewna, który akurat pojawił się w magazynie u Johna Good. Rozmiary, wykończenie, krawędzie, grubość, rodzaj hardware, ilość i nawet układ poszczególnych warstw - wszystko to zależy od naszej wyobraźni i oczywiście zasobności portfela. Dotyczy to oczywiście każdego bębna osobno, a nie całego zestawu, przez co w jednym zestawie możemy wybrać różne typy instrumentów. Nawet ręczne wykończenia grafik korpusów wchodzą w grę. Pokusimy się też o stwierdzenie, że 90% oponentów DW to bębniarze, którym nie pasuje to, że firma jest... tak dobra i przyciąga rzeszę bębniarzy, co nie każdemu indywidualiście pasuje.

Największym plusem jest to, że wyżej wymienione możliwości personalizacji zestawu są realizowane dość sprawnie i w miarę szybko dzięki aktywności i sprawności działań reprezentanta DW w Polsce, uznawanego przez producenta za jednego z najlepszych na świecie.

Odpowiedzialny w Polsce: PMI DW Drums Polska

 

1. SONOR SQ2


Jakość wykonania tych bębnów wgniata w ziemię. Za tym idzie oczywiście jakość brzmienia. Bębny SQ2 to możliwość szerokiego wyboru konfiguracji, które ostatecznie składane są ręcznie w Bad Berleburg. Tam każdy element jest składany bardzo misternie, łącznie z polerowaniem lakieru na nieskazitelny połysk, jakiego nie ma żadna firma. Zmiany w reprezentacji firmy w Polsce spowodują, że Sonor stanie się bardziej dostępnym instrumentem.

Odpowiedzialny w Polsce: Sonor Polska (w chwili składania numeru trwa finalizacja ustaleń dotyczących reprezentacji firmy)

 

2. PEARL MASTERWORKS


Okręt flagowy słynnej firmy to pierwsze bębny wielkiego producenta, które były dostępne na tak wielką skalę. Opcje w porównaniu z Sonor czy DW są tu nieco ograniczone, ale w tym, co mamy do dyspozycji, możemy skonfigurować sobie zestaw jedyny w swoim rodzaju. Z idei Masterworks wyszedł zresztą zestaw Reference. Firma działa przez polskiego dystrybutora, który wspiera się centralą w Europie, a ta znów oczywiście kieruje się do Japonii, dlatego zamówienie Masterworks może potrwać parę miesięcy.

Odpowiedzialny w Polsce: Silesia Music Center

 

3. TAMA STAR


Następca wyciśniętej na wiór serii Starclassic nie jest typowym przedstawicielem bębnów customowych. Japończycy dali kilka opcji, związanych głównie z wykończeniem bębnów, podstawiając nam gotowe konfiguracje korpusów zarówno w kwestii wielkości, jak i rodzaju drewna. Nie oznacza to jednak, że firmy nie stać na bębny w pełni autorskie, czego dowodem jest zestaw Simona Phillipsa. Wielkim plusem jest tu bardzo szybka realizacja zamówienia i genialna wręcz jakość instrumentów brzmieniowo i wykończeniowo.

Odpowiedzialny w Polsce: Meinl Distribution

 

4. SAKAE CELESTIAL


Japońska firma, której minusem jest to, że jej ręczna linia produkcyjna nie nadąża z wykonaniem kolejnych zamówień. W tym momencie wkracza dystrybutor, który mozolną i cierpliwą pracą zdobył zaufanie Japończyków, dzięki czemu ma większe przełożenie na prędkość wykonania zamówień. Sakae stoi za pełnym sukcesem bębnów Yamahy, czego przykładem jest stworzony przez nich "Mercedes W123" czyli Yamaha Recording. Teraz już pod własnym szyldem oferowane są kolejne wspaniałe zestawy.

Odpowiedzialny w Polsce: Music Partners

 

5. GRETSCH USA CUSTOM


Gretsch razem z Ludwigiem i Sonorem tworzy grupę prawdziwych staruszków w świecie bębnów. Różnie się wiodło firmie, aż wreszcie trafiła w dobre ręce, gdzie przywrócony ma być blask zestawów, szczególnie tych ze średniej półki. Wyróżnia się tu USA Custom, który składany ręcznie w amerykańskiej fabryce oferuje sporo możliwości wykonania. Pomoże nam w tym specjalny formularz i nowy dystrybutor w Polsce.

Odpowiedzialny w Polsce: Gewa Polska

 

6. LUDWIG LEGACY


Prawdziwa legenda, która składana jest w USA. Zasadniczo obok Legacy można postawić tu też zestaw o banalnej nazwie Classic Maple. Legacy ma jednak specjalnej konstrukcji korpusy, których ciężko szukać u innych producentów. W przypadku obu serii mamy szeroki wachlarz konfiguracji bębnów. Dużym plusem jest tu otwartość i zaangażowanie dystrybutora, który w bezpośrednich rozmowach ustala szczegóły konfiguracji i transportu beczek.

Odpowiedzialny w Polsce: Ada Music

 

7. YAMAHA PHX


Perkusyjny dział firmy powoli podnosi się i budzi z letargu. O ile bębny Hybrid budzą wiele kontrowersji to w kwestii PHX mamy sprawdzoną technologię i sprawdzone brzmienie. Polska filia jest gotowa do działań i natychmiast reaguje na zamówienie, dopytując dokładnie o wszystkie niezbędne parametry. Feniks ma w sobie szereg patentów Yamahy, które przyczyniły się znacznie do rozwoju rzemiosła konstrukcji bębnów.

Odpowiedzialny w Polsce: Yamaha Music Polska

 

8. MAPEX SATURN V


W porównaniu z wyżej wymienionymi zestawami Mapex to bębny czasem nawet trzykrotnie tańsze. Mimo to powalają swoim wyglądem i mają w sobie najnowsze rozwiązania, jakie wymyśliła firma w ostatnich latach. Jest tu mniejsza ilość dostępnych konfiguracji i wykończeń w - z góry narzuconej - konstrukcji korpusów. Plusem jest dobra dostępność instrumentów u dystrybutora.

Odpowiedzialny w Polsce: Zibi


Przegląd ukazał się w numerze wrzesień 2015