Akcesoria GK Music - pad i rózgi

Dodano: 20.08.2013
Rodzaj sprzętu: Akcesoria

Redakcja Perkusisty zawsze wspomaga porządnych polskich producentów, którzy poprzez lata doświadczeń starają się zaprezentować dobry sprzęt w przyzwoitej cenie. Jak mamy w tym przypadku?

Ten artykuł czytasz ZA DARMO w ramach bezpłatnego dostępu. Zarejestruj się i zaloguj, by mieć dostęp do wszystkich treści. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.


Nie jest tajemnicą, że GK to inicjały krakowskiego perkusisty i nauczyciela Grzegorza Krawczyka. Do niniejszej prezentacji podesłał nam dwie rzeczy, będące owocem produkcji jego firmy. Są to pad ćwiczeniowy oraz rózgi. Szczególnie ta druga rzecz nas zaskoczyła, ponieważ zazwyczaj bierzemy się za produkcję pałek, a rózgi będące bardziej złożonym narzędziem są nieco trudniejsze do wyprodukowania. Jeżeli chodzi o pad ćwiczeniowy to wszystko jest tutaj sprawnie przedstawione. Grzegorz jest uznanym nauczycielem w Małopolsce, do tego pobierał nauki u samego Doma Famularo, tak więc praca na padzie jest dla niego niemal naturalnym środowiskiem pracy. Stąd też należy domniemywać, że dostarczony padzik będzie spełniał wszystkie niezbędne wymogi. Od niego tez zacznijmy.

PAD


Charakterystyczną cechą prezentowanego padu jest jego dwustronność. Z jednej strony, tej bardziej oficjalnej, mamy szarą gumę, która jest w miarę miękka, przez co uzyskujemy lepsze odbicie. Z drugiej strony, na całej powierzchni znajduje się guma czarna, która jest zdecydowanie bardziej twarda. Zalety stosowania różnych twardości są ogólnie znane, ale przypomnijmy, że na miękkiej stronie możemy pobawić się wszelkimi technikami i poćwiczyć palce, podczas, gdy na twardej powierzchni, która mniej odbija, będziemy musieli więcej popracować nadgarstkami. W naszym padzie mamy wyraźnie wyczuwalną różnicę pomiędzy rodzajami gumy, tak więc możemy mówić o uniwersalności sprzętu. Pod kątem wizualnym materiał jest ładnie skrojony i dobrze przywiera do deski, wygląda estetycznie i zawodowo. Dwustronność padu ma jednak swój koszt. Jest nim możliwość dokręcenia padu do statywu, czego w tym przypadku nie ma, ale zważywszy na parametry nie będzie to kolidować z przeznaczeniem… O tym w podsumowaniu.

RÓZGI


Rózgi wykonane z drzewa bambusowego są lekkie, ale rzeczywiście, doskonale wyważone. Widać, że jest to sprzęt wykonywany ręcznie. Pałki wykonane są przemyślanie, mają pełną gamę usprawnień i ułatwień. Pierwsza z nich to rączka, wygodna i zapewniająca pewny uchwyt. Do tego wykorzystany materiał doskonale będzie "walczył" z potliwością dłoni. Kolejna sprawa to mały pasek w 2/3 długości pałki, który ma zabezpieczać ją przed ciosami w rim. Na samym końcu mamy zamontowaną gumkę, którą możemy regulować twardość końcówki. Oczywiście, rózgi nie są pałkami do grania ciosów, ale do cichej akustycznej gry, więc nie liczmy, że będą nam tu wytrzymywać uderzenia zza ucha - często o tym niektórzy zapominają. Także i tu musimy się liczyć, że drobne wiązki będą nam pękać i strzelać. Zawsze jednak, kiedy będziemy potrzebować mocniejszego akcentu, możemy naszą rózgę odwrócić i uderzyć gumową końcówką rączki.

PODSUMOWANIE


Dostajemy interesujący sprzęt polskiej produkcji, wykonany z głową i w oparciu o wieloletnie doświadczenie producenta. Pad perkusyjny jest typowym narzędziem wykorzystywanym w podróży. Poprzez swoje małe rozmiary i lekkość nie będzie nam zawalał bagażu, a zawsze będziemy mogli pograć w różnych miejscach. Stąd też śruba mocująca do statywu nie jest tu niezbędna. Rózgi mają w swojej strukturze kilka wiązek, które mogą budzić wątpliwość w kontekście wytrzymałości. Jednak - jak wspomnieliśmy - nie jest to sprzęt do tłuczenia, tylko lekkiego podegrania, a całość wykonana jest z pomysłem, by zapewnić muzykowi komfort gry.

Dostarczył: GK-Music (www.gk-music.pl)

Test ukazał się w numerze kwiecień 2013

Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.