Ranking mikrofonów do stopy
Dodano: 07.06.2011
Brytyjski magazyn perkusyjny Rhythm przygotował zestawienie najpopularniejszych mikrofonów do nagłaśniania centrali. Obok modeli ciągle produkowanych (Beta 52, D112) znalazł się również wycofany z produkcji i rzadko spotykany mikrofon AKG D12 E.
Ten artykuł czytasz ZA DARMO w ramach bezpłatnego dostępu. Zarejestruj się i zaloguj, by mieć dostęp do wszystkich treści. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.
Temat omikrofonowania zestawu zawsze wraca jak bumerang przy okazji większych koncertów czy nagrań w studiu. Jednak jak każdy wie nie ma uniwersalnego rozwiązania, a wszystko zależy od tego jakie efekty soniczne chcemy uzyskać. Dzisiaj, przy okazji rankingu magazynu Rhythm, skupimy się na popularniejszych mikrofonach do centrali używanych zarówno na scenie jak i w studiu.
Jak wiadomo każdy nagłośnieniowiec ma swoje teorie co do doboru odpowiedniego 'majka' do zestawu, typu muzyki i efektu jaki chcemy uzyskać, ale po analizie riderów scenicznych i studyjnych można wybrać kilka popularniejszych modeli.
Shure Beta 52
Beta 52 znalazła się na pierwszym miejscu z kilku powodów. To mikrofon bardzo uniwersalny i nowoczesny zarazem. Znakomicie uwydatnia niskie, średnie częstotliwości i sprawdza się od szeroko pojętego popu do muzyki rockowej. Do tego wszystkiego jest konstrukcją bardzo wytrzymałą i odporną na potknięcia nie tylko perkusistów, ale i realizatorów.
Audix D6
D6 to laureat wielu nagród i wyróżnień. To mikrofon nowoczesny o zdecydowanie agresywniejszym charakterze. Sprawdza się on idealnie w nieco mocniejszych klimatach, gdzie liczą się uwydatnione niskie i wysokie rejony pasma, mocny atak i wyraźny dźwięk.
AKG D112
Jeden z popularniejszych w zestawieniu (zapewne z racji ceny), bardzo uniwersalny mikrofon o szerokim wachlarzu zastosowań.
AKG D12 E
Poprzednik modelu D112. Sprawdzona w wielu renomowanych studiach konstrukcja, która została już wycofana z produkcji. Teraz często poszukiwana przez fanów neutralnego, lekko płaskiego i wyrazistego dźwięku. Idealna do klimatów indie i soft-rocka.
BeyerDynamic TG D70D
Ostatnim mikrofonem, który załapał się do zestawienia jest model TG D70D firmy BeyerDynamic. Posiada on zmienne EQ przez co można go dostosować do typu muzyki.
(krn)
Jak wiadomo każdy nagłośnieniowiec ma swoje teorie co do doboru odpowiedniego 'majka' do zestawu, typu muzyki i efektu jaki chcemy uzyskać, ale po analizie riderów scenicznych i studyjnych można wybrać kilka popularniejszych modeli.
Shure Beta 52
Beta 52 znalazła się na pierwszym miejscu z kilku powodów. To mikrofon bardzo uniwersalny i nowoczesny zarazem. Znakomicie uwydatnia niskie, średnie częstotliwości i sprawdza się od szeroko pojętego popu do muzyki rockowej. Do tego wszystkiego jest konstrukcją bardzo wytrzymałą i odporną na potknięcia nie tylko perkusistów, ale i realizatorów.
Audix D6
D6 to laureat wielu nagród i wyróżnień. To mikrofon nowoczesny o zdecydowanie agresywniejszym charakterze. Sprawdza się on idealnie w nieco mocniejszych klimatach, gdzie liczą się uwydatnione niskie i wysokie rejony pasma, mocny atak i wyraźny dźwięk.
AKG D112
Jeden z popularniejszych w zestawieniu (zapewne z racji ceny), bardzo uniwersalny mikrofon o szerokim wachlarzu zastosowań.
AKG D12 E
Poprzednik modelu D112. Sprawdzona w wielu renomowanych studiach konstrukcja, która została już wycofana z produkcji. Teraz często poszukiwana przez fanów neutralnego, lekko płaskiego i wyrazistego dźwięku. Idealna do klimatów indie i soft-rocka.
BeyerDynamic TG D70D
Ostatnim mikrofonem, który załapał się do zestawienia jest model TG D70D firmy BeyerDynamic. Posiada on zmienne EQ przez co można go dostosować do typu muzyki.
(krn)
QUIZ – Nie wiesz tego o Evans!
1 / 12
Evans jest w rodzinie firmy D’Addario wspólnie z marką pałeczek…