Polish Jazz – Polish Drummers II (Vol.41 - 80)
Druga część naszego perkusyjnego przeglądu wszystkich tytułów, jakie ukazały się w ramach legendarnej serii wydawniczej Polish Jazz.
Kto nie kojarzy takich nazwisk, jak Elvin Jones, Tony Williams, Max Roach, Art Blakey, Jack Dejohnette, Philly Joe Jones lub Gene Krupa i Buddy Rich? Nawet zatwardziałe „metaluchy” pokiwają z uznaniem na brzmienie przynajmniej kilku z nich. A co, gdy powiemy: Tadeusz Fedorowski, Sergiusz Perkowski, Jacek Brzycki lub Jerzy Bartz? Co się stanie, gdy młodemu polskiemu pokoleniu zadamy pytanie o zasługi Janusza Stefańskiego lub Andrzeja Dąbrowskiego? Nie będzie najlepiej… ale też nie ma co bezczynnie biadolić, bo dzięki serii Polish Jazz możemy odkrywać na nowo to, co się działo w muzyce jazzowej na przestrzeni kilkudziesięciu lat.
CZĘŚĆ PIERWSZA PRZEGLĄDU 1-40
CZĘŚĆ TRZECIA PRZEGLĄDU od 81
Vol. 41 Gold Washboard – Live At The Stodoła Club (1974)Bębny: Waldemar Duszyński
Zapis koncertu w warszawskiej Stodole. Jakość brzmienia daleka jest od ideału, co może być dość krzywdzące w odbiorze całości, szczególnie dotyczy to miksu partii wokalnych. Praca bębnów skupia się na typowej roli rytmicznej i tworzeniu szkieletu standardów śpiewanych przez szwedzką wokalistkę Monikę Bergkvist oraz Pawła Tartanusa. Brak tu większych popisów solowych na bębnach czy też szaleńczych podkładów. Po prostu jest to bardzo rzetelnie zagrany koncert, chociaż pokusimy się o sarkazm, który cisnął się nam już w przypadku kilku wcześniejszych płyt, nie mamy pewności, czy perkusistę w ogóle było widać na scenie.