Drumset Academy - Akcentowane triole na zestawie
W poprzednim artykule (Perkusista 2/2020) „rozgrywaliśmy” akcenty w triolach na werblu lub padzie. Teraz czas na zastosowanie tego na całym zestawie..
Ćwiczenia zawarte w tym artykule można oczywiście ogrywać bez znajomości ich odpowiedników werblowych. Polecam jednak zapoznać się z poprzednim artykułem oraz filmem go ilustrującym („Akcentowane triole”), aby w pełni zrozumieć temat i poczuć go w rękach.
Wykorzystam ćwiczenia 3A-5B z poprzedniego artykułu, które inspirowane są wzorami z książki „Syncopation” (Ted Reed) ze strony 33. Temat jest bardzo nośny, zagrywki są wygodne do grania i dobrze brzmiące, proponuję więc opracowywać następne przykłady w ten sposób.
Zaczynam od przykładów 3A, 4A i 5A, czyli tych granych naprzemiennie. Zagram je tak, aby akcenty wypadające na prawą rękę realizowane były na floor tomie, a wypadające na lewą rękę – na pierwszym tomie. Całość podkreślam grając ćwierćnuty stopą lub hi-hatem. Ćwiczymy jako zapętlone ćwiczenia. Można też ćwiczyć jeden takt prosto akcentowanych triol (akcent na pierwszej nucie z trioli) w połączeniu z jednym taktem patternu.