Drumset Academy - Shuffle – jazzowy ride
W poprzednim artykule (który znajdziesz w numerze 5/2018) poznaliśmy rytmy shuffle, oparte na ćwierćnutowym patternie talerza.
Uważam, że wyćwiczenie ich w szerokim zakresie tempa jest niezbędne, aby pójść dalej. Jeśli więc tamten sposób grania jest ci obcy, to odsyłam najpierw do zapoznania się z poprzednimi ćwiczeniami, a dopiero potem możesz zacząć pracę nad poniższym materiałem. Pamiętaj, że przy instrumencie nie ma drogi na skróty.
Wszystkie warianty rytmiczne stopy i werbla są takie same, jak w poprzednich ćwiczeniach. Różnica polega na innym akompaniamencie talerza. Przypomnijmy sobie jazzowy pattern talerza. Grany w połączeniu z hi-hatem, wygląda następująco:
Teraz połączymy talerz z prostym podziałem stopy i werbla. Ważne jest, aby szesnastka grana na talerzu była bliżej kolejnej nuty, wtedy pojawia się odpowiedni drive. Trzeba pograć to przez jakiś czas, aby uzyskać odpowiedni puls. W wolniejszych rytmach podział ten powinien bardziej przypominać szesnastkowy feeling, natomiast w szybszych będzie brzmiał triolowo. Dokładną różnicę usłyszysz w filmiku.
Dodajmy stopę, która pokryje nam się z szesnastką talerza po pierwszym werblu. Uwaga na koordynację, gdyż w drugiej części taktu stopa już nie gra z talerzem. Zwróć uwagę, aby talerz grał cały czas z tym samym odczuciem, bez względu na to, czy gra razem z nim stopa, czy też nie.