Omni Modo - Tekturowy samolot
Jest pomysł i motyw przewodni.
NAPĘD: Agnieszka Majewska
TYP SILNIKA: rock, funk rock, rap rock
TRASA: Bardzo ładnie wydany materiał, co świadczy o poważnym traktowaniu wydawnictwa. Jest pomysł, motyw przewodni. Płyta ma dobre wejście w postaci piosenki Tekturowy Samolot. Później fajne intro i utwór Obsesje, dalej Kłamstwa, Mama Wie Lepiej i nagle zaczyna się coś kończyć. A mamy przecież 13 kompozycji. Przeplatają się one w kilku podobnych do siebie tempach, opartych głównie o dwudzielne podziały, często w funkowym klimacie, który jest oczywiście w porządku… Wraz z kolejnymi utworami zaczyna nam się jednak zlewać i zamazywać cały obraz. Jest tu stanowczo zbyt dużo monotonii w kwestii rytmicznej nie tyle samych bębnów, co całych kompozycji. Stanowczo jest to materiał na koncerty, bo przy odrobinie wyobraźni można poczuć, że pod takie pulsujące granie niejeden pod sceną zacznie rytmicznie stukać nogą. Warto jeszcze wspomnieć o zakończeniu płyty w postaci 13 utworu Zmiana Warty, który fajnie się przelewa i mimo, że wchodzi w ograną do granic na płycie rytmikę ma w sobie coś energicznego i świeżego. Takich wybiegów przydałoby się więcej.
Na bębnach gra tutaj Agnieszka Majewska, która jest postacią znaną w środowisku perkusyjnym. Mamy więc gwarant solidności i dobrego warsztatu. Wszystko się zgadza, ale kompozycje trzymają ją trochę za mocno w tym Chadowo-Smithowym klimacie. Drugą sprawą jest brzmienie bębnów, które jest suche i płaskie, a skoro już brniemy w funkowe klimaty to dobrze byłoby dodać więcej energii i dołu, żeby gary naprawdę pompowały jak należy. To z pewnością będzie można odczuć na koncertach, bo póki co na płycie jest nieco… tekturowo.
WRAŻENIA Z JAZDY: Pozytywne, jasne granie z polskimi tekstami. Funkujący klimat dobrze sprawdzi się na żywo. Płycie, głównie brzmieniu, brak nieco pazura, bo potencjał w muzykach drzemie bardzo duży. Przydałoby się też nieco urozmaicić podkład.
ODCINKI SPECJALNE: Utwór Egoista, otwierający Tekturowy Samolot i zamykający Zmiana Warty, do tego kilka ciekawych przebitek, werbli i groove’ów, jak np. w Chcę, Nic Nie Musieć.