Open Minded Drumming - Grupowanie trójnutowe Część 1

Open Minded Drumming
Claus Hessler i Szymon Fortuna
Dodano: 21.05.2018

Trójnutowe frazy, grane w kontekście innego rytmu lub pulsu, są bardzo częstym i powszechnym zabiegiem w dzisiejszej muzyce.

Ten artykuł czytasz ZA DARMO w ramach bezpłatnego dostępu. Zarejestruj się i zaloguj, by mieć dostęp do wszystkich treści. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.

Ich zastosowanie posiada szerokie spektrum stylistyczne, począwszy od gatunków muzyki światowej / latynoskiej w najszerszym tego słowa znaczeniu po wiele dziedzin muzyki pop. Naszym zadaniem na dziś będzie granie takich trójnutowych fraz przy zachowaniu stałego rytmu na hi-hacie lub talerzu ride.

Ćwiczenie 1:

Pierwsze trzy ćwiczenia skupiają się na grupach trzech nut, granych na werblu przy zachowaniu równych ósemek, uderzanych na hi-hacie. W tych dwutaktowych przykładach, pierwszy wypełnij prostym, ósemkowym rytmem, a w drugim zagraj ćwiczenie. Jeśli chcesz, możesz np. dodać bęben basowy na „1” i „3”. Możesz również zagrać partię werbla na innych częściach zestawu (tomy, cowbelle itp.) po to, aby ćwiczenie zabrzmiało bardziej indywidualnie i muzycznie.

Ćwiczenie 2:

Przykłady D-F koncentrują się na tych samych rytmach, jednak tym razem grupę trzech nut będziemy grać stopą. Ponownie zagraj jeden takt groove’u a następnie ćwiczenie. Zapętlij dwutaktową frazę i powtarzaj, aż poczujesz większą swobodę w grze. Opcjonalnie możesz również dodać „backbeat” (werbel na „2” i „4”).

Podsumowanie

Aby uzyskać jak najwięcej swobody na zestawie, zdecydowanie polecam grać na hi-hacie prawą lub lewą ręką. Podobnie jak partie werblowe (A – C) mogą być grane prawą lub lewą ręką. Zauważysz, że akcentowanie na hi-hacie może być trudne na początku, możesz to pominąć, a dodać je ponownie, gdy struktura całego ćwiczenia ustabilizuje się. Przykłady te pochodzą z mojej publikacji „Daily Drumset Workout”, która zawiera wiele ćwiczeń na ten i wiele innych tematów. Jeśli masz pytania, skontaktuj się!

OD SZYMONA:

Bardzo ciekawym aspektem partii werbla i stopy w tych przykładach jest to, że grając grupy trzech uderzeń wzmacniamy również ruch ręki (nogi), który wykorzystujemy podczas grania dwójek. Jak wiemy, jedynki i dwójki to dwa główne rudimenty, z których wywodzą się pozostałe. Ćwiczenia te pozwalają w sposób efektywny łączyć pracę nad techniką i koordynacją w tym samym czasie.

Jeśli potrzebujesz jakiegokolwiek wsparcia, to czekamy na twój kontakt przez Facebook lub naszą stronę internetową: www.openmindeddrumming.com

Szymon Fortuna i Claus Hessler

Materiały video dostępne na stronie: https://media.avt.pl

QUIZ – Nie wiesz tego o Evans!
1 / 12
Evans jest w rodzinie firmy D’Addario wspólnie z marką pałeczek…
Dalej !
Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.