Hertz Drums: Przewodnik po optymalnym brzmieniu perkusji

Dodano: 30.08.2023
Autor: Paweł BITEW Sapija

"W dzisiejszych czasach programy perkusyjne stanowią nieodłączny element produkcji muzycznej. Dzięki nim można ożywić brzmienie utworów i uzyskać profesjonalne nagrania perkusji."

Ten artykuł czytasz ZA DARMO w ramach bezpłatnego dostępu. Zarejestruj się i zaloguj, by mieć dostęp do wszystkich treści. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.

I. Wprowadzenie:

A. Hertz Drums jako program perkusyjny

B. Zawartość pakietu

C. Nowe funkcje i możliwości

D. Instalacja

E. Zarządzanie bibliotekami

II. Charakterystyka oprogramowania

A. Interface użytkownika

B. Mikser - pełna kontrola brzmienia

C. Biblioteka

D. Sampler

E. Personalizacja brzmienia

  • Proporcje i wybór mikrofonu
  • Ambient
  • Regulacja Dynamiki
  • Reverse
  • Kształtowanie brzmienia perkusji za pomocą ADSR

F. Zarządzanie sygnałem

  • Routing
  • MIDI routing

G. MIDI Grooves

III. Podsumowanie

IV. BONUS

  • Plusy i minusy Hertz Drums
  • Garść skrótów

 

I. Wprowadzenie:

W dzisiejszych czasach programy perkusyjne stanowią nieodłączny element produkcji muzycznej. Dzięki nim można ożywić brzmienie utworów i uzyskać profesjonalne nagrania perkusji. Jednym z godnych uwagi programów jest Hertz Drums, który zdobył uznanie wśród producentów muzycznych.

A. Hertz Drums jako program perkusyjny

Hertz Drums to zaawansowany zestaw wirtualnych instrumentów perkusyjnych oraz biblioteka dźwięków, stworzona przez renomowane studio Hertz, które od wielu lat współpracuje z uznanymi zespołami i perkusistami. Ten innowacyjny program oferuje nie tylko wysoką jakość dźwięku, ale także unikalne funkcje, umożliwiające użytkownikom pełną kontrolę i nieograniczone możliwości tworzenia oryginalnych brzmień. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej funkcjom i możliwościom Hertz Drums.

B. Zawartość pakietu

Hertz Drums wraz z bibliotekami dostępny jest w dwóch wariantach: BUNDLE i MINI Bundle. Ten pierwszy to kompletny zestaw, który zawiera oprogramowanie Hertz Drums wraz z samplerem oraz trzy zestawy perkusyjne o nazwach: Biały, Niebieski i Czerwony. To wszechstronny pakiet, który dostarcza gotowych brzmień perkusyjnych uporządkowanych w intuicyjne presety.

Dla minimalistów znajdzie się zestaw MINI Pack oferujący podstawowy set, a dla miłośników kreowania metalowych bębnów od podstaw - Metal Unlimited Raw Pack, paczka nieprzetworzonych próbek oraz nowość “Fame&Fury” pack z gotowymi presetami inspirowanymi brzmieniem topowych produkcji muzycznych ze świata Djent, Metal-Core takich zespołów jak Bring Me The Horizon, Falling In Reverse, Underoath, A Day to Remember, Killswitch Engage, Periphery

Ponadto, w bibliotece MIDI znajduje się imponująca kolekcja 1560 groove'ów zarejestrowanych przez doświadczonego perkusistę oraz najnowszy midi groove pack zagrany przez Daraya Brzozowskiego (Hunter, Dimmu Borgir…)

Na październikową premierę czeka jeszcze jeden pakiet ze znanym Kanadyjskim producentem, dlatego warto śledzić poczynania twórców na https://hertzinstruments.com.

C. Nowe funkcje i możliwości

Najnowsze aktualizacje wnoszą wiele zmian, które ucieszą zarówno doświadczonych producentów muzycznych, jak i początkujących entuzjastów.

Jedną z najważniejszych nowości jest możliwość korzystania z Hertz Drums jako samplera z własnymi próbkami, bez konieczności używania biblioteki. To doskonała wiadomość dla tych, którzy chcą korzystać z własnych nagrań. Dodatkowo, sekcja biblioteki została usprawniona pod kątem obsługi osób niewidzących, co znacznie ułatwi korzystanie z oprogramowania dla tej grupy użytkowników.

W aktualizacji 1.3.0 wprowadzono również modyfikacje w funkcji “przeciągnij i upuść” groove z biblioteki do projektu. Teraz działa ona płynnie i bezproblemowo, umożliwiając szybkie i intuicyjne tworzenie rytmów. Ponadto, błąd związany z zapisywaniem mapowania został naprawiony, co oznacza, że teraz można bezpiecznie zachować swoje ustawienia.

Kolejną cenną poprawką jest możliwość eksportu presetów z samplerem. Teraz użytkownicy mogą wyeksportować swoje ulubione ustawienia, dzięki czemu mogą łatwo udostępnić je innym lub używać ich w innych projektach.

Hertz Drums 1.3.0 wprowadza również funkcję zapisywania ustawień domyślnych (Default), która automatycznie uruchomi się przy każdym nowym projekcie. Ta opcja ułatwi pracę, eliminując konieczność ręcznego ustawiania preferowanych parametrów. Użytkownicy mogą znaleźć tę funkcję w menu głównym z presetami.

Warto również wspomnieć o zmodyfikowanym zestawie brzmień Mini Pack. Dodano nowe splash'e, a także umożliwiono korzystanie z domyślnego mapowania w bibliotece Mini. Jeśli ktoś preferuje wcześniejsze mapowanie, zaleca się zachowanie go dla własnych potrzeb.

Na koniec ważna informacja dla wszystkich użytkowników: Hertz Drums 1.2.8 jest już jedyną dostępną wersją w sklepie. Oznacza to, że wszystkie przyszłe zakupy będą zawierały samplery. Ta decyzja ma na celu uproszczenie i unifikację oprogramowania dla wszystkich użytkowników. Ponadto z Hertz Drums można już korzystać bez konieczności załadowania biblioteki (może to ucieszyć użytkowników, którzy szukają tylko samego samplera.

Nowością też jest pojawienie się w sekcji pesety signature Presets. Dostępne są tam pesety sygnowane przez Daraya Brzozowskiego, a w przyszłości także innych artystów.

Jeśli ktoś preferuje korzystać z Hertz Drums w wersji standalone, to dobra wiadomość - ta opcja będzie dostępna w tym roku. Oznacza to, że niezależnie od preferencji, wszyscy będą mieli możliwość wyboru optymalnego rozwiązania.

Hertz Drums 1.3.0 to z pewnością aktualizacja, na którą czekaliście!

D. Instalacja

Proces instalacji i autoryzacji pakietu jest niezwykle prosty. Po otrzymaniu e-maila z linkami do wybranych produktów wystarczy pobrać i uruchomić plik instalacyjny, a następnie postępować zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami. Przy pierwszym uruchomieniu plugin poprosi o podanie adresu e-mail oraz lokalizacji bibliotek na dysku twardym. To wszystko. Nie ma potrzeby pobierania żadnych menedżerów, dodatkowego oprogramowania ani skomplikowanych ciągów znaków.

Instalator zajmuje niewiele miejsca (około 10 MB na system Windows), jednak biblioteki, ze względu na swoją obszerną zawartość, wymagają znacznie więcej przestrzeni dyskowej, mierzonej w gigabajtach.

Przed przystąpieniem do aktualizacji zaleca się zapisanie wcześniej utworzonych ustawień i zapamiętanie adresu e-mail, który jest wymagany do autoryzacji wtyczki.

E. Zarządzanie bibliotekami

Przed rozpoczęciem pracy z instrumentem należy zaimportować bibliotekę dźwięków (ilość bibliotek zależy od zakupionego pakietu). Wczytywanie bibliotek jest dość szybkie, co przekłada się na znaczący wzrost wydajności. Oczywiście, szybkość ta zależy także od dysku twardego, na którym zainstalowane są biblioteki, ale to jest już kwestia indywidualna dla użytkownika

Aby przejść do panelu zarządzania zawartością, należy kliknąć ikonę zębatki na górnym pasku interfejsu. Aby dodać nową bibliotekę, wystarczy kliknąć ikonę plusa. Importowanie groove’ów MIDI odbywa się w podobny sposób.

W panelu znajduje się również przycisk "Stereo Flip", który odwraca obraz stereo zestawu, oraz opcja "Performance", która działa w trzech trybach: niskim, średnim i wysokim. Pozwala to zaoszczędzić pamięć RAM poprzez wykorzystanie tylko połowy próbek dźwiękowych. Jest to szczególnie przydatne podczas miksu, aby zoptymalizować zużycie zasobów (które i tak jest znikome dzięki poprzednim poprawkom).

Należy zwrócić szczególną uwagę na funkcję "Humanized", która nadaje perkusji "ludzki" charakter, nawet przy pracy z własnymi niestandardowymi samplami. "Humanized" wpływa na wariacje brzmieniowe i wysokość dźwięku, działając również na sample, które można zaimportować samodzielnie. Dzięki temu z pojedynczych "one shotów" otrzymujemy kilkanaście dodatkowych, naturalnie brzmiących wariacji. To genialne!

II. Charakterystyka oprogramowania

A. Interface użytkownika

Interfejs użytkownika w Hertz Drums jest intuicyjny i łatwy w obsłudze. Posiada wszystkie niezbędne parametry i regulacje, które zapewniają dużą elastyczność podczas tworzenia. Centralnym elementem jest imponujący zestaw perkusyjny, który kusi do kliknięcia i odsłuchania brzmienia poszczególnych elementów. Pierwsze wrażenie jest naprawdę imponujące. Jakość dźwięku jest wyjątkowo wysoka, a starannie nagrane i zaprojektowane próbki brzmią naturalnie, co zachęca do dalszego eksplorowania wtyczki.

Po prawej stronie znajduje się panel kontrolujący brzmienie i dynamikę instrumentów zestawu. Na dolnym panelu znajdują się sekcje miksera, biblioteki i samplera.

Całość jest zamykana dwiema listwami - górną, która umożliwia wybór sekcji i ustawień wtyczki, oraz dolną, która zawiera pasek odtwarzania groove'ów, przyciski informacyjne oraz pokrętła głównej głośności i dynamiki, które wpływają na cały zestaw perkusyjny. Dzięki temu mamy pełną kontrolę nad ogólną dynamiką i wzmocnieniem dźwięków, nadając brzmieniu odpowiednią ekspresję.

Na chwilę obecną interfejs nie jest skalowalny ani nie posiada trybu pełnoekranowego.

B. Mikser - pełna kontrola brzmienia

Mikser oferuje wiele funkcji ułatwiających manipulację dźwiękiem. Każdy kanał ma przełączniki “solo” i “mute”, które umożliwiają izolację lub wyciszenie konkretnych elementów. Regulacje panoramy pozwalają na ustawienie pozycji dźwięku w przestrzeni stereo zarówno dla instrumentów, jak i dla grup overhead, pomieszczenia i pogłosu. Wyjątkową funkcją jest "follow", która pozwala na powiązanie panoramy instrumentu z dźwiękami overhead, pomieszczenia i pogłosem, zapewniając spójne brzmienie i oszczędzając wiele pracy przy automatyzacji poszczególnych kanałów.

Ważnym elementem miksera są również grupy. Na karcie grupowej znajdują się dedykowane kanały dla grup instrumentów, takich jak kicki, werble, hi-haty, tomy, talerze, oraz grupa "misc" dla dodatkowych instrumentów, takich jak tamburyn czy cowbell. W tych kanałach możemy kontrolować sumę sygnałów dla całych grup instrumentów. Panorama fader w grupie służy do szybkiej zmiany pitch na całej grupie instrumentów (np. wszystkich tomów na raz lub talerzy). Daje to możliwość globalnej regulacji brzmienia dla całego zestawu perkusyjnego. Na przykład, za pomocą suwaka grupowego "room" możemy kontrolować głośność pogłosu dla wszystkich elementów jednocześnie. Jednak na minus zasługuje brak możliwości operowania więcej niż jednym suwakiem.

Mikser w Hertz Drums to narzędzie, które pozwala na pełną kontrolę nad brzmieniem. Jest intuicyjny w obsłudze, a jednocześnie oferuje wiele zaawansowanych funkcji, które umożliwiają tworzenie profesjonalnych brzmień perkusyjnych.

C. Biblioteka

Hertz Drums oferuje bogatą bibliotekę brzmień, obejmującą różne style i rodzaje perkusji. Znajdują się tu zestawy perkusyjne odpowiednie dla odmian rocka i metalu. Każdy zestaw zawiera różne instrumenty perkusyjne, takie jak bębny basowe, werble, tomy, talerze, hi-haty i wiele innych. Wszystkie próbki zostały starannie nagrane i zarejestrowane w wysokiej jakości (z zachowaniem odpowiedniego headroom’u), co zapewnia realistyczne i dynamiczne brzmienie.

Głównym elementem sekcji próbek biblioteki są pady reprezentujące instrumenty w bieżącej bibliotece, zorganizowane według numeru i typu mikrofonu (A, B i C). Świecący pad oznacza obecnie używany instrument w zestawie. Aby odtworzyć próbkę, należy kliknąć lewym przyciskiem myszy na jednym z padów. Zostanie on oznaczony jako wybrany i pojawi się jego nazwa, wraz z nazwą zestawu, do którego należy. Można również oznaczyć go jako ulubiony za pomocą małej ikony gwiazdki, zmieniając kolor przycisku na złoty. Jest to wygodne rozwiązanie.

Aby użyć instrumentu w zestawie, można albo kliknąć prawym przyciskiem myszy na dowolnym padzie, albo wybrać pad i kliknąć "Load Instrument". Wtyczka załaduje wszystkie próbki instrumentu oraz ustawienia, które można dostosować według własnych preferencji w bocznym panelu.

Wybór instrumentów można także dokonać poprzez kliknięcie instrumentu w zestawie perkusyjnym lub z menu rozwijanego "Group Selection". Tam również znajduje się sampler.

D. Sampler

Wbudowany sampler w programie Hertz Drums oferuje możliwość wczytywania zewnętrznych próbek i przypisywania ich do padów. Każdy pad może mieć sześć artykulacji i osiem grup dynamicznych. Artykulacje określają różne dźwięki w zależności od sposobu gry, a grupy dynamiczne pozwalają na wywoływanie różnych zestawów próbek w zależności od siły uderzenia.

Możemy przypisać próbki, takie jak uderzenie lewą lub prawą ręką, uderzenie w rant czy użycie pałeczki, lub ustawić, że przy lekkim uderzeniu odtwarzana jest inna próbka niż przy mocniejszym uderzeniu, co dodaje naturalności brzmieniu.

Samo wczytanie próbek do samplera to nie koniec możliwości. Mamy kontrolę nad parametrami próbek, takimi jak głośność, tonacja czy efekty. Parametry te można dostosować dla każdej próbki niezależnie. Możemy tworzyć własne brzmienia, łącząc dźwięki zewnętrznych próbek z próbkami z biblioteki programu, co daje pełną swobodę w kształtowaniu brzmienia.

Korzystanie z samplera w Hertz Drums daje szerokie pole do kreatywnego eksperymentowania i personalizacji brzmienia zestawu perkusyjnego. Dzięki rozbudowanym opcjom samplowania oraz miksowania dźwięku można tworzyć unikalne i dynamiczne partie perkusyjne.

E. Personalizacja brzmienia

Proporcje i wybór mikrofonu

Panel boczny pluginu umożliwia precyzyjną kontrolę nad wieloma parametrami dźwięku indywidualnych instrumentów. Poprzez manipulację głośnością, mikrofonami, pogłosem i dynamiką można dostosować brzmienie do własnych preferencji, co umożliwia eksperymentowanie z tembrem instrumentu.

Regulator "Trim" kontroluje ogólną głośność wszystkich ujęć mikrofonowych instrumentu. Dla zmiany tembru można wybrać jeden z trzech dostępnych typów mikrofonów za pomocą sekcji wyboru mikrofonu (A, B i C). Przełączanie między mikrofonami dotyczy jedynie bezpośredniego sygnału regulowanego suwakiem "DI". Dostrojenie instrumentu można osiągnąć za pomocą suwaka "Pitch", umożliwiającego dostosowanie wysokości dźwięku.

Suwak "OH" kontroluje poziom przesłuchów w mikrofonach overhead. Poprawne ustawienie suwaka "Sub" pozwala na kontrolę dodatkowych ujęć mikrofonowych. Dla werbla jest to mikrofon dolny, który rejestruje dźwięk sprężyn werbla. W przypadku kicka i tomów sygnał "Sub" pochodzi z mikrofonu o niskich częstotliwościach. Istnieje również możliwość domiksowania dodatkowej próbki za pomocą suwaka "FX". Suma omawianych sygnałów (DI, Sub i efekty) jest kierowana do kanału instrumentu na głównej karcie miksera.

Przy wybranym sygnale źródła dźwięku brakuje przycisku "solo", co wymusza na użytkowniku wyciszenie pozostałych suwaków. Aby przywrócić poprzednie ustawienia, konieczne jest ręczne odtworzenie ich pozycji, co może być niewygodne. Dwukrotne kliknięcie suwaka powoduje jego przesunięcie do pozycji zerowej, co całkowicie zakłóca proporcje.

Ambient

Aby osiągnąć efekt dużych bębnów, istnieje możliwość dostosowania proporcji między dźwiękiem z pomieszczenia a efektem pogłosu przy użyciu pada XY. Można też odwrócić polaryzację próbek, co może być przydatne przy łączeniu różnych warstw dźwięków. Ambient został zarejestrowany w prawdziwej sali perkusyjnej w studiu Hertz, a efekty pogłosowe zostały dodane za pomocą specjalnego efektu pogłosu. Nie ma jednak możliwości ładowania własnych impulsów IR, a szkoda.

Regulacja Dynamiki

Sekcja “Velocity”umożliwia precyzyjną kontrolę siły uderzeń w instrument. Dzięki niej możemy wybierać między najdelikatniejszymi a najmocniejszymi uderzeniami, a także regulować krzywą dynamiki poszczególnych instrumentów.

Do pełnej kontroli dynamicznej całego zestawu służy potencjometr “Master Dyn” umiejscowiony na dole okna pluginu. Ta elastyczność pozwala na dostosowanie ogólnego wrażenia zestawu perkusyjnego, bez konieczności ingerowania w samą strukturę nut w edytorze MIDI.

Reverse

To przydatny efekt często wykorzystywany dla podkreślenia dramaturgii utworu. Narzędzie umożliwia odwrócenie próbek, nadając im efekt narastania. Posiada regulację długości odwróconych dźwięków.

Kształtowanie brzmienia perkusji za pomocą ADSR

Domyślnie próbka jest odtwarzana w sposób zgodny z jej nagraniem, jednak zespół Hertz dba o detale i zaimplementował funkcję ADSR (Attack Decay Sustain Release). Ta niezwykle przydatna funkcja umożliwia precyzyjne kształtowanie parametrów dźwięku, takich jak atak, spadek, utrzymanie i wygaśnięcie. Można regulować te parametry poprzez manipulację krzywą ADSR, która odnosi się do całego instrumentu lub jego składowych.

W praktyce, opóźniając atak, można wygładzić narastanie dźwięku crasha lub ograniczyć transjenty werbla i tomów. Można dostosować czas trwania spadku, aby uzyskać pożądany efekt wygasania dźwięku. Może to być szybkie opadanie, które dodaje energii i agresywności, lub wolniejsze wygasanie, które nadaje subtelności i głębi dźwiękom perkusyjnym.

Parametr "Sustain" określa poziom głośności utrzymywanego dźwięku po zakończeniu ataku i spadku. Można ustawić poziom utrzymania na wybrany procent, co pozwala kontrolować, jak długo dźwięk będzie utrzymywał się na danym poziomie głośności. Jest to szczególnie przydatne przy stopniowym wygaszaniu dźwięku.

Poprzez regulację parametru "Release" można ustawić czas wybrzmienia, aby dźwięk stopniowo zanikał lub został całkowicie odcięty, co daje pełną kontrolę nad zakończeniem dźwięku. Dodatkowo, parametr "Release" oferuje trzy rodzaje kształtu do wyboru.

Krzywa ADSR umożliwia kontrolę dynamiki, czasu trwania dźwięków i ich naturalnego wygasania, co daje jeszcze większe możliwości personalizacji brzmienia instrumentów perkusyjnych. Jednym z ograniczeń jest brak możliwości zresetowania krzywej lub tymczasowego jej wyłączenia za pomocą przycisku "Bypass".

F. Zarządzanie sygnałem

Routing

W przypadku Hertz Drums istnieje możliwość przekierowania dowolnego sygnału mikrofonowego i efektowego z poszczególnych elementów zestawu perkusyjnego, do wybranych kanałów w DAW. Dzięki temu można uzyskać pełną kontrolę nad dźwiękiem każdego elementu perkusji i dokonywać indywidualnych ustawień dla każdej ścieżki, co daje większe możliwości w procesie miksowania. Na przykład, w programie Reaper można podzielić sygnał wtyczki na oddzielne ścieżki, co umożliwia szczegółowe kierowanie dźwiękiem.

Panel "Routing" pełni rolę miksera, gdzie zamiast suwaków są sloty, które przekierowują sygnał. Na przykład można zobaczyć, do których wyjść są podłączone kanały werbla. Domyślnie wszystkie sygnały DI, Sub, mikrofonowe i efektowe pochodzące od elementów zestawu są kierowane do wyjścia 1 wtyczki. Aby to zmienić, należy kliknąć rozwijane menu i wybrać preferowane wyjście. Przydatnym skrótem jest Ctrl+klik, który jednocześnie zmienia wszystkie wyjścia dla danego instrumentu. Dodatkowo przycisk "Multi Outs" automatycznie dopasowuje wyjścia do wszystkich instrumentów w kolejności rosnącej. Wygodne!

W skrócie, proces routingu w Hertz Drums jest prosty i elastyczny, co umożliwia wykorzystanie ulubionych wtyczek efektowych na różnych ścieżkach, aby jeszcze bardziej dopracować brzmienie perkusji.

MIDI routing

W panelu możemy przypisywać nuty MIDI do artykulacji i grup dynamicznych. Przypisania te można dostosować do preferencji i stylu gry. Możliwe jest również wybranie profilu dynamicznego, który zmienia rozpiętość dynamiczną i wpływa na reakcję samplera na wykonywane partie. Istnieje również profil odpowiadający za rozwarcie e-hi-hatu.

W pluginie dostępne są także mapowania MIDI dla kilku standardowych zestawów elektronicznych bębnów oraz popularnych instrumentów wirtualnych, co zapewnia kompatybilność projektów.

G. MIDI Grooves

Odtwarzacz rytmów MIDI w programie Hertz Drums oferuje mnóstwo funkcji, które ułatwiają pracę z paczkami rytmicznymi. Jedną z kluczowych cech odtwarzacza jest łatwe przeglądanie i wybieranie groove’ów z biblioteki. Dzięki przejrzystemu interfejsowi można je precyzyjnie filtrować według autora, stylu muzycznego, metrum i tempa.

Odtwarzacz automatycznie dopasowuje tempo plików MIDI do tempa projektu, eliminując konieczność ręcznego skalowania czy przyspieszania, dzięki czemu można skupić się na procesie komponowania. Można odtwarzać rytmy, zwalniać je dwukrotnie lub przyspieszać, a następnie wracać do normalnego tempa jednym kliknięciem dzięki dedykowanemu paskowi odtwarzania.

Tak, odtwarzacz dopasowuje rytmy do tempa projektu, ale wyzwalanie loopów przyciskiem z pluginu, a nie globalnie - spacją, wprowadza pewne zamieszanie w operowaniu odtwarzaniem sesji DAW. Chcąc np. dobrać odpowiednie rytmy do ścieżki gitary w trakcie odtwarzania, napotkamy niemały problem. Obecnie twórcy rozważają usprawnienie tej operacji.

Niemniej jednak “MIDI Grooves” oferuje szeroki wybór sekcji, w tym intro, outro, główne partie rytmiczne oraz przejścia perkusyjne. Są one starannie pogrupowane według instrumentów dominujących, takich jak hi-hat, werble, tomy i inne. Ponadto, sekcje są także różnicowane pod względem intensywności i złożoności, dając użytkownikowi szerokie możliwości eksperymentowania i dostosowywania rytmiki do własnego projektu.

Dzięki prostej funkcji przeciągania i upuszczania użytkownicy mogą łatwo tworzyć kompleksowe partie perkusyjne, łącząc różne sekcje rytmów. Wystarczy wybrać odpowiednie intro, rytm, przejście i outro, a następnie przeciągnąć je na wybraną ścieżkę w projekcie DAW.

Hertz Drums kładzie nacisk na jakość i różnorodność swojej biblioteki rytmów MIDI, zapewniając twórcom muzyki narzędzie, które inspiruje i ułatwia proces tworzenia niezależnie od poziomu doświadczenia.

III. Podsumowanie

Hertz Drums to program perkusyjny, który zasługuje na uwagę producentów muzycznych. Jego doskonała jakość dźwięku, różnorodność zestawów perkusyjnych oraz intuicyjny interfejs użytkownika sprawiają, że jest to wartościowe narzędzie w produkcji muzycznej. Program ten oferuje nie tylko wysoką jakość dźwięku, ale także szeroki zakres możliwości personalizacji i programowania perkusji.

Hertz Drums został już wykorzystany przez wielu producentów muzycznych i zdobył pozytywne opinie. Dzięki temu programowi można uzyskać realistyczne brzmienie perkusji, które doskonale oddaje energię i dynamikę utworów. Przystępna cena zestawów perkusyjnych oraz łatwość obsługi sprawiają, że jest to atrakcyjne rozwiązanie dla zarówno początkujących, jak i doświadczonych producentów muzycznych.

Warto również wspomnieć o dodatkowych materiałach edukacyjnych, takich jak kurs programowania perkusji metalowych, stworzony specjalnie dla użytkowników Hertz Drums. Taka oferta pozwala nie tylko na korzystanie z programu, ale także na rozwijanie umiejętności w zakresie programowania i aranżacji perkusji.

Podsumowując, Hertz Drums to program perkusyjny, który spełnia oczekiwania producentów muzycznych pod względem jakości dźwięku, różnorodności brzmień oraz łatwości obsługi. Dla osób poszukujących profesjonalnego brzmienia perkusji w swoich nagraniach Hertz Drums stanowi godną uwagi propozycję.

IV. BONUS

Plusy i minusy Hertz Drums

Oto główne zalety i funkcje, które wyróżniają ten program:

  1. Wieloaspektowa biblioteka perkusyjna: Hertz Drums zawiera bogatą kolekcję sampli, obejmującą różne zestawy perkusyjne. Dzięki temu użytkownicy mają dostęp do autentycznego brzmienia perkusji, które można dopasować do dowolnego utworu.
  2. Intuicyjny interfejs użytkownika: Program oferuje łatwy w obsłudze interfejs, który umożliwia szybką nawigację i manipulację dźwiękiem. Użytkownicy mogą swobodnie eksplorować funkcje i narzędzia, nawet bez wcześniejszego doświadczenia w programach perkusyjnych.
  3. Zaawansowana edycja brzmienia: Hertz Drums zapewnia wszechstronne możliwości edycji dźwięku perkusji. Użytkownicy mogą modyfikować sample, dostosowywać miksy mikrofonów i osiągać pożądane brzmienie z dużą precyzją.
  4. Personalizacja brzmienia: Program umożliwia pełną personalizację brzmienia perkusji. Użytkownicy mają kontrolę nad dynamiką, czasem trwania dźwięków i naturalnym wygasaniem, co pozwala na tworzenie unikalnych i realistycznych partii perkusyjnych.
  5. Zarządzanie sygnałem: Hertz Drums zapewnia elastyczne opcje zarządzania sygnałem perkusyjnym. Użytkownicy mogą łatwo ustalać routing i MIDI routing, aby dostosować dźwięki perkusji do swoich potrzeb produkcyjnych.

Kilka potencjalnych minusów:

  1. Uczenie się: Pomimo intuicyjnego interfejsu, opanowanie wszystkich funkcji i narzędzi Hertz Drums może wymagać pewnego czasu i wysiłku. Dla niektórych użytkowników może być potrzebna nauka i eksploracja, aby w pełni wykorzystać potencjał programu. W tym wszystkim brak instrukcji obsługi.
  2. Ograniczony zakres stylów muzycznych: Chociaż Hertz Drums oferuje szeroką bibliotekę sampli perkusyjnych, niektórzy użytkownicy mogą odczuwać ograniczenia w zakresie stylów muzycznych. Jeśli szukasz specyficznego brzmienia perkusji, może być konieczne poszukiwanie dodatkowych bibliotek lub źródeł dźwięków.
  3. Konkurencja na rynku: Istnieje wiele innych programów perkusyjnych dostępnych na rynku, które oferują podobne funkcje i brzmienia. Konkurencja może być silna, co może sprawić, że Hertz Drums będzie miał trudności z wyróżnieniem się spośród innych dostępnych opcji, zwłaszcza na podobnej półce cenowej.

Garść skrótów

Oto kilka kluczowych skrótów i funkcji, które mogą znacznie zwiększyć produktywność i oszczędzić czas przy pracy nad perkusją:

Odtwarzanie i wczytywanie próbek: Możesz odsłuchiwać próbki poprzez kliknięcie lewym przyciskiem myszy i wczytywać je, klikając prawym przyciskiem myszy. To pozwala na natychmiastową zamianę próbek, bez konieczności klikania przycisku "Load Instrument" za każdym razem.

Zmiana parametrów grup instrumentów: Trzymając wciśnięty klawisz Shift, możesz zmieniać wartości w panelu ustawień instrumentu dla całych grup instrumentów. To przydatne, gdy chcesz dostosować parametry dla wielu instrumentów naraz, na przykład poziomy ambience dla tomów.

Zmienianie efektów: Poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na przełączniku mikrofonów (A, B i C) możesz zmieniać efekty na instrumencie, bez wpływu na mikrofon DI. Natomiast kliknięcie lewym przyciskiem myszy zmienia zarówno mikrofon DI, jak i próbkę efektową na instrumencie. To pozwala na tworzenie unikalnych kombinacji dźwięków, dopasowanych do twoich preferencji.

Szybki routing: Przy pracy w trybie wielokanałowym, trzymając wciśnięty klawisz Shift, możesz jednocześnie zmieniać wszystkie wyjścia dla danego instrumentu. Dodatkowo, przy trzymaniu klawisza Command (lub Option na Macu, ALT na Windowsie) możesz zmieniać wyjścia tylko dla określonych sygnałów, takich jak DI, sub, efekty, overhead czy reverb. To znacznie przyspiesza proces routingu przy rozpoczynaniu nowej sesji.

Kombinacja tych skrótów i poleceń w Hertz Drums pozwala na wydajną pracę nad brzmieniem perkusji, oszczędzając czas i umożliwiając skupienie się na samym projekcie. Pamiętaj, że zawsze masz dostęp do podpowiedzi i pełnej listy skrótów, klikając przycisk "i" w prawym dolnym rogu okna wtyczki.

 

Paweł “Bitew” Sapija

bitewrobienie.pl

Powiązane artykuły
QUIZ – Nie wiesz tego o Evans!
1 / 12
Evans jest w rodzinie firmy D’Addario wspólnie z marką pałeczek…
Dalej !
Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.