Open Minded Drumming - Koncepcje wypełnień i przejść, bazujące na uderzeniach naprzemiennych
W dzisiejszej lekcji przyjrzymy się ćwiczeniom z mojej publikacji „Daily Drumset Workout”.
Przykłady z tej książki zostały stworzone z myślą o zrozumieniu techniki oraz jej zastosowaniu na zestawie. Naszym tematem będą naprzemienne uderzenia tzw. „jedynki”. Skupimy się na częściach składowych, zmuszających nasze ręce do zmian kombinacji uderzeń w momentach, w których normalnie byśmy tego nie zrobili.
Dzięki niniejszej lekcji zarówno rozwiniemy nasze umiejętności koordynacyjne, jak i zwrócimy uwagę na równą pracę obu rąk.
Ćwiczenie 1:
W tym zestawie ćwiczeń skupimy się tylko na rękach. Będziemy używać jednoliniowego zapisu nutowego: prawa ręka nad linią, lewa pod. Zauważmy, że w tym ćwiczeniu nie ma dwóch uderzeń z prawej lub lewej ręki obok siebie. Ćwicząc, trzymaj mocny, ćwierćnutowy puls lewą nogą na hi-hacie i użyj metronomu. Graj podstawowy przykład w kombinacji z każdym ćwiczeniem od A do H. Upewnij się, że wszystkie nuty mają tę samą głośność, dźwięk oraz ruch pałki.
Ćwiczenie 2:
Te przykłady pokażą proste, lecz ciekawe zastosowanie na zestawie. Nutki 32-jki są teraz zorkiestrowane pomiędzy bębnem basowym i floor tomem (nutka reprezentująca floor tom posiada dodatkowe kółko wokół). Taki rodzaj zagrywek (lewa kolumna) możemy często spotkać np. w grze Davida Garibaldi z „Tower of Power”. Innym kreatywnym sposobem interpretacji byłoby wyrównanie odległości pomiędzy nutami (prawa kolumna). Jeśli podstawowy przykład będzie posiadał 5 nut padających na jedną ćwierćnutę, to bardzo łatwo stworzymy z nich kwintole. Jeśli przekład będzie posiadał 6 nut, to będziemy mogli stworzyć z nich sekstole.
Grając, upewnij się, że każde ćwiczenie jest wykonywane klarownie i dokładnie.Polepszysz swoją koordynację oraz niezależność kończyn, możesz dodać ćwierćnutowy puls grany lewą nogą na hi-hacie.
OD SZYMONA:
W naszej ostatniej kolumnie edukacyjnej mieliśmy okazję zdobyć ciekawe doświadczenia, związane z niekrzyżowaniem rąk. Nie mogę absolutnie stwierdzić, że gram całkowicie open-handed, ale poświęciłem już sporo czasu na tę strategię gry i mogę zapewnić cię, że przynosi niesamowite efekty. Do tego potrzebujemy cierpliwości. Dla tych wytrwałych polecam również, w drugim ćwiczeniu, realizować partie stopy lewą nogą, grając na hi-hacie lub podwójnej stopie. Powodzenia!
Jeśli potrzebujesz jakiegokolwiek wsparcia, to czekamy na twój kontakt przez Facebook lub naszą stronę internetową: www.openmindeddrumming.com
Szymon Fortuna i Claus Hessler
Materiały video dostępne na stronie: https://media.avt.pl