Open Minded Drumming - Grupowanie trójnutowe Część 3

Open Minded Drumming
Claus Hessler i Szymon Fortuna
Dodano: 23.07.2018

Mam nadzieję, że udało ci się oswoić z dwiema poprzednimi lekcjami. Dziś stworzymy nowe frazy, bazując na elementach z poprzednich części. Zajmiemy się ich orkiestracją na zestawie.

Ten artykuł czytasz ZA DARMO w ramach bezpłatnego dostępu. Zarejestruj się i zaloguj, by mieć dostęp do wszystkich treści. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.

Spróbujemy rozwinąć umiejętność prowadzenia gry przy użyciu lewej ręki na hi-hacie.

Ćwiczenie 1

Zauważ, że właśnie podmieniliśmy nutki partii werbla z pierwszego ćwiczenia na hi-hat. To odsłoni przed nami nowy sposób realizacji tego pomysłu w kontekście muzycznym. Teraz brzmienie naszej trójnutowej grupy nie będzie tak oczywiste jak poprzednio. Zastosujmy tę koncepcję do pozostałych ćwiczeń z poprzedniej kolumny i dodajmy “backbeat” na werblu.

Ćwiczenie 2

Połącz te ćwiczenia z dowolnym ósemkowym 2-taktowym rytmem. Jako jedną z opcji możesz użyć po jednym takcie rytmu z tych ćwiczeń. Kolejna sekcja przedstawia wariacje, grane pomiędzy bębnem basowym i hi-hatem.

Ćwiczenie 3

Ponownie pomieszaj te ćwiczenia z innym 2-taktowym groovem. Zacznij wolno, użyj metronomu i upewnij się, że zachowujesz solidny puls szesnastkowy. Oczywiście możesz zamienić hi-hat na talerz ride, cowbell, tomy lub jakikolwiek inny dźwięk, który uznasz za właściwy.

Podsumowanie

Struktury rytmiczne w tej lekcji były takie same jak w poprzedniej części. Poprzez użycie innej orkiestracji możesz napotkać wyzwania, związane z koordynacją. Potrzeba czasu na oswojenie się z faktem, że partia hi-hatu nie jest teraz figurą o charakterze ostinato, ale stała się częścią trójnutowej grupy. Mimo, że to trochę dziwne na początku, to może stanowić bardzo efektowny aspekt, który wzbogaci twój dźwięk i zasób “perkusyjnych słów”.

OD SZYMONA:

Eksperymentując z tymi kombinacjami zostałem zaskoczony nieoczekiwanymi przeszkodami, związanymi z przemieszczającą się figurą rytmiczną względem backbeat’u na 2 i 4. Osobiście odczułem, że mimo opanowania podstawowej frazy to zwykłe zastąpienie danego dźwięku (instrumentu) innym, zmienia całkowicie balans, jeśli chodzi o koordynację. Bardzo ciekawy eksperyment. Spróbuj sam!

Jeśli potrzebujesz jakiegokolwiek wsparcia, to czekamy na twój kontakt przez Facebook lub naszą stronę internetową: www.openmindeddrumming.com

Szymon Fortuna i Claus Hessler

Materiały video dostępne na stronie: https://media.avt.pl

QUIZ – Nie wiesz tego o Evans!
1 / 12
Evans jest w rodzinie firmy D’Addario wspólnie z marką pałeczek…
Dalej !
Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.