stdClass Object
(
    [id] => 3455
    [categories_id] => 1973
    [categories_type_id] => 1511
    [catalog_firm_id] => 306
    [ulubionykiosk_id] => 0
    [users_last_edit_id] => 768
    [assets_id] => 
    [name] => Zildjian K Custom Dark Crash
    [alias] => zildjian-k-custom-dark-crash
    [introtext] => 

Dwa nowe crashe serii K Custom Dark pojawiły się u nas niemal zaraz po tym, jak wspaniały pokaz zagrał w ramach Drumfest John Tempesta. Jeden z modeli był niemiłosiernie przez niego chłostany, mieliśmy wiec szansę zobaczyć, jak wytrzyma ostry atak.

[fulltext] =>


Pisaliśmy już o tym, że Zildjian jakiś czas temu zrobił porządek ze swoimi talerzami. Chodziło tu głównie o uporządkowanie serii i modeli w bardziej przejrzyste grupy. Układ jest teraz bardzo jasny i nie trzeba wgłębiać się mocno w katalog, by szybko zorientować się, czego można spodziewać się w danej grupie blach. Teoretycznie wszystko byłoby proste, gdyby nie duża indywidualność blach. Odwiedzając fabrykę Zildjian (numer 3/14) przekonaliśmy się na własne oczy i uszy, jakie są dopuszczalne widełki tolerancji brzmieniowej w danym modelu. Dzięki temu każda blacha zachowuje swój charakter, ale generalnie brzmi odmiennie od swojego imiennika.

Druga sprawa to sama seria K i jej składowe (K Custom, K Custom Dark, K, nie wspominając już o K Constantinople i Kerope), które teoretycznie przeznaczone są do lżejszej muzyki, wymagającej bardziej piaszczystych i ciemniejszych brzmień. Blachy K udowodniły, że doskonale radę sobie dają również w rocku (Eric Singer potrafił skutecznie zestawiać K Custom ride z crashami-potworami 19" dawnej serii Z). Z takim zamierzeniem, ale nie tylko, powstały niniejsze crashe.

TALERZE


Zbudowane typowo, jak K Custom Dark, czyli z logo K oraz kaligrafią Custom Dark Crash w tradycyjnym wykończeniu. Mieszczą się w grupie talerzy cienkich w porównaniu z normami Zildjian. Ich grubość, a przez to plastyczność, może zapewnić większą wytrzymałość, ale pamiętajmy - na cios 2B w kant żadna blacha nie da rady! Talerze należą do typu blach profesjonalnych, więc raczej jakiejś spektakularnej jazdy po kancie nie przewidujemy. Obie blaszki mają ciemny i ciepły charakter, z czego wiadomo, że model 20" będzie blachą o niższym tonie. Dość wybuchowe, ale we wspomnianym ciemnym charakterze, nie są aż tak bogate w alikwoty jak typowe tureckie crashe, przez co są klarowniejsze i bardziej konkretne.

Czy to znaczy, że lepsze? Zależy od kontekstu, ale sytuacji muzycznych, w których można je wykorzystać będzie bez liku w praktycznie wszystkich stylistykach. Wybrzmiewają w miarę długo i bardzo płynnie. Mają wyraźny atak przy szerokim zakresie dynamicznym. 19" jest oczywiście nieco bardziej soczysta i pełniejsza, ale rozmiar 20" uderzony mocno zagra nam całym swoim bogactwem.

PODSUMOWANIE


Uniwersalne talerze w dużych rozmiarach, które nadają się do gry w wielu stylistykach. Łatwe w kontroli i przyjemne dla ucha, ciemne i ciepłe, ale jednocześnie zdecydowane i mocne. Ciekawy punkt w katalogu Zildjian, warto przetestować u najbliższego dilera marki.

Dostarczył: Ada Music (www.adamusic.pl)


Test ukazał się w numerze grudzień 2015

[price] => 0.00 [price_old] => [meta_title] => [meta_description] => [meta_data] => [published] => 1 [date_modified] => 2018-01-29 14:43:22 [date_created] => 2016-03-30 06:00:20 [date_publish] => 2016-03-30 06:00:20 [date_publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [hits] => 0 [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [ceneo_phrase] => [firm_name] => ZILDJIAN [firmId] => 306 [firmAlias] => zildjian [firmWww] => http://www.zildjian.com [categoryTitle] => Blachy [link] => /sprzet/testy-sprzetu/blachy/3455-zildjian-k-custom-dark-crash [linkCategory] => /sprzet/testy-sprzetu/blachy )

Zildjian K Custom Dark Crash

Dodano: 30.03.2016
Rodzaj sprzętu: Blachy
Dostarczył: ZILDJIAN

Dwa nowe crashe serii K Custom Dark pojawiły się u nas niemal zaraz po tym, jak wspaniały pokaz zagrał w ramach Drumfest John Tempesta. Jeden z modeli był niemiłosiernie przez niego chłostany, mieliśmy wiec szansę zobaczyć, jak wytrzyma ostry atak.


Pisaliśmy już o tym, że Zildjian jakiś czas temu zrobił porządek ze swoimi talerzami. Chodziło tu głównie o uporządkowanie serii i modeli w bardziej przejrzyste grupy. Układ jest teraz bardzo jasny i nie trzeba wgłębiać się mocno w katalog, by szybko zorientować się, czego można spodziewać się w danej grupie blach. Teoretycznie wszystko byłoby proste, gdyby nie duża indywidualność blach. Odwiedzając fabrykę Zildjian (numer 3/14) przekonaliśmy się na własne oczy i uszy, jakie są dopuszczalne widełki tolerancji brzmieniowej w danym modelu. Dzięki temu każda blacha zachowuje swój charakter, ale generalnie brzmi odmiennie od swojego imiennika.

Druga sprawa to sama seria K i jej składowe (K Custom, K Custom Dark, K, nie wspominając już o K Constantinople i Kerope), które teoretycznie przeznaczone są do lżejszej muzyki, wymagającej bardziej piaszczystych i ciemniejszych brzmień. Blachy K udowodniły, że doskonale radę sobie dają również w rocku (Eric Singer potrafił skutecznie zestawiać K Custom ride z crashami-potworami 19" dawnej serii Z). Z takim zamierzeniem, ale nie tylko, powstały niniejsze crashe.

TALERZE


Zbudowane typowo, jak K Custom Dark, czyli z logo K oraz kaligrafią Custom Dark Crash w tradycyjnym wykończeniu. Mieszczą się w grupie talerzy cienkich w porównaniu z normami Zildjian. Ich grubość, a przez to plastyczność, może zapewnić większą wytrzymałość, ale pamiętajmy - na cios 2B w kant żadna blacha nie da rady! Talerze należą do typu blach profesjonalnych, więc raczej jakiejś spektakularnej jazdy po kancie nie przewidujemy. Obie blaszki mają ciemny i ciepły charakter, z czego wiadomo, że model 20" będzie blachą o niższym tonie. Dość wybuchowe, ale we wspomnianym ciemnym charakterze, nie są aż tak bogate w alikwoty jak typowe tureckie crashe, przez co są klarowniejsze i bardziej konkretne.

Czy to znaczy, że lepsze? Zależy od kontekstu, ale sytuacji muzycznych, w których można je wykorzystać będzie bez liku w praktycznie wszystkich stylistykach. Wybrzmiewają w miarę długo i bardzo płynnie. Mają wyraźny atak przy szerokim zakresie dynamicznym. 19" jest oczywiście nieco bardziej soczysta i pełniejsza, ale rozmiar 20" uderzony mocno zagra nam całym swoim bogactwem.

PODSUMOWANIE


Uniwersalne talerze w dużych rozmiarach, które nadają się do gry w wielu stylistykach. Łatwe w kontroli i przyjemne dla ucha, ciemne i ciepłe, ale jednocześnie zdecydowane i mocne. Ciekawy punkt w katalogu Zildjian, warto przetestować u najbliższego dilera marki.

Dostarczył: Ada Music (www.adamusic.pl)


Test ukazał się w numerze grudzień 2015