Zadbaj o pozycjonowanie strony sklepu muzycznego

Dodano: 19.01.2022

Chcesz, aby Twój sklep muzyczny był bardziej rozpoznawalny w Polsce i za granicą? Dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie.

Ten artykuł czytasz ZA DARMO w ramach bezpłatnego dostępu. Zarejestruj się i zaloguj, by mieć dostęp do wszystkich treści. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.

Rynek e-commerce przeżywa w ostatnich latach niesamowity rozkwit. Do sieci przenoszą się także sklepy muzyczne – co zrobić, by oferta trafiła do jak największej liczby klientów?

Pozycjonowanie – kluczowa forma promocji strony internetowej

Aby zwiększyć ruch na witrynie, należy przede wszystkim zadbać o jej widoczność. Do najważniejszych zadań należy poprawa jej pozycji w wynikach wyszukiwania – to właśnie serwisy takie jak Google są dla użytkowników głównym sposobem na znalezienie potrzebnych usług i produktów. Działania w tym zakresie noszą miano pozycjonowania, a do najważniejszych czynności należy dostosowanie treści pod kątem fraz kluczowych oraz pozyskanie wartościowych linków. Gdy odpowiednio zadbamy o strategię pozycjonowania, możemy liczyć na pojawienie się strony na szczycie listy wyników wyszukiwania.

Chcąc osiągnąć najlepsze efekty, warto sięgnąć po profesjonalne wsparcie. Jedną z najczęściej wybieranych opcji jest współpraca z agencją SEO, która powinna rozpocząć się od analizy obecnej sytuacji strony i branży. Nawet najlepszy na rynku audyt SEO nie pomoże jednak bez wdrożenia dalszych kroków – na początek warto zapoznać się z różnymi podejściami do tematu pozycjonowania.

Rodzaje pozycjonowania

Podobnie jak w przypadku innych technik marketingu online, pozycjonowanie dzieli się na kilka różnych typów. Każdy z nich ma swoje mocne i słabe strony, które decydują o tym, w jakiej sytuacji sprawdzi się najlepiej. Zazwyczaj wyróżnia się pozycjonowanie ogólne, szerokie i lokalne.

  • Pozycjonowanie ogólne (standardowe) – to najbardziej typowy podejście, które polega na promowaniu strony internetowej z użyciem najpopularniejszych fraz z danej kategorii. Są to zapytania najczęściej wprowadzane przez użytkowników, więc w teorii możemy liczyć na największy ruch – należy jednak wziąć pod uwagę także zaciętą konkurencję, która może utrudnić wypromowanie strony.
  • Pozycjonowanie szerokie – to sposób zbliżony do poprzedniego, jednak wyróżniający się większą skalą działania. W przeciwieństwie do standardowego podejścia, w którym wykorzystuje się od kilku do kilkunastu słów kluczowych, przy pozycjonowaniu szerokim stosuje się nawet kilkaset fraz. Takie podejście pozwala pokryć znacznie większą liczbę wyszukań.
  • Pozycjonowanie lokalne – promowanie witryny pod kątem fraz zawierających określoną lokalizację. To szczególnie skuteczna opcja dla firm, które działają w obrębie danego regionu – jednym z przykładów może być na przykład lokalny sklep muzyczny, który nie prowadzi sprzedaży wysyłkowej.

Czasami wyróżnia się także pozycjonowanie pod kątem urządzeń mobilnych, które ze względu na inny format ekranu wymagają specyficznej struktury strony. Działania tego typu są już jednak uznawane za element zwykłego pozycjonowania – Google przywiązuje sporą wagę do responsywnego designu strony, czyli odpowiedniego wyświetlania treści bez względu na proporcje ekranu urządzenia.

Pozycjonowanie zagraniczne

Gdy lokalny lub krajowy rynek okaże się zbyt mały, można skorzystać także z pozycjonowania zagranicznego. To dość trudne zadanie, jednak odpowiednie przeprowadzenie takiej strategii może znacznie zwiększyć sprzedaż w innych państwach. Spore znaczenie ma tutaj analiza zagranicznego rynku – przed rozpoczęciem działań związanych z pozycjonowaniem należy dokładnie zastanowić się, jakie korzyści i zagrożenia prezentuje dany kraj. Ważne jest także zapoznanie się z potencjalną konkurencją. Co więcej, sama strona internetowa musi zostać dostosowana do wizyt z innego kraju – polecamy sprawdzić, jak wygląda 11 najczęstszych błędów SEO przy ekspansji zagranicznej.

Niezbędne będzie przeprowadzenie badań potencjału rynku, ponieważ w niektórych krajach może być jeden lider branży, który nie pozwoli się nawet do siebie zbliżyć. Przed takimi ruchami należy także zadbać o stabilną pozycję na rynku lokalnym, w której osiągnięciu i utrzymaniu może pomóc profesjonalna agencja SEO.

QUIZ – Nie wiesz tego o Evans!
1 / 12
Evans jest w rodzinie firmy D’Addario wspólnie z marką pałeczek…
Dalej !
Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.