Jost Nickel’s Groove Book - Przeplatane duszki
Jost Nickel’s Groove Book
Dodano: 18.04.2016
W tym numerze chcę opowiedzieć o graniu duszków za pomocą ‘przeplatania’.
Ten artykuł czytasz ZA DARMO w ramach bezpłatnego dostępu. Zarejestruj się i zaloguj, by mieć dostęp do wszystkich treści. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.
Kiedy używacie tej metody, układ duszków zależny jest od stopy - są ze sobą połączone.
Zacznijmy od wprowadzenia do mojego czteroczęściowego konceptu:
Krok 1
Najpierw wymyślamy układ na hi-hat i werbel. Bazą naszego rytmu będą ósemki na hi-hacie i werbel na 2 i 4.
Przykład 1.2 Krok 2
Teraz dodajemy stopę. Użyj tekstów 1, 2 i 3 jako układów do stopy (są na końcu lekcji). Przykład 1.2 pokazuje pierwszy takt z tekstu 1.
Krok 3
Zagraj duszki na WSZYSTKICH pozostałych szesnastkach.
W wolniejszych tempach (60-85bpm) rytm dobrze zabrzmi, jeśli zagrasz wszystkie duszki (Przykład 1.3). Jeśli grasz szybciej, powinieneś ominąć niektóre duszki, opisane w Kroku 4. Zagranie wszystkich duszków jest świetne, jeśli chcesz mieć wyzwanie dla lewej ręki, ale dla mnie brzmi lepiej, jeśli ich nie zagrasz.
Krok 4
Dla lepszego brzmienia, szczególnie w szybkim tempie, pomijamy wszystkie duszki bezpośrednio przed i po akcencie. Dodatkowo nie grasz więcej niż 3 kolejne szesnastki lewą ręką.
To prowadzi do przykładu 1.4, który jest końcowym rezultatem 4 kroków:
Teraz użyjemy wszystkich czterech kroków, a jako przykład użyjemy taktu z Tekstu 3. Ominiemy Tekst 2 z powodu braku miejsca w lekcji, ale powinieneś też nad nim popracować!
Krok 1
Ósemki na hi-hacie i akcent na 2 i 4 na werblu
Krok 2 - Takt 1 z Tekstu 3 jako układ stopy
Krok 3 - Graj pozostałe duszki jako szesnastki
Krok 4 - Omiń duszki przed i po akcencie, lewa ręka nie gra więcej niż dwie szesnastki
Plusem konceptu 4 kroków jest to, że działa dla każdej figury na stopie i rytmów, gdzie werbel nie akcentuje na 2 i 4
Skup się na tych rzeczach, kiedy grasz duszki:
1. Dynamika: Duszki (mniejsze nuty) są grane bardzo delikatnie, akcenty dla kontrastu bardzo głośno. Dynamikę osiągamy przez stworzenie prawidłowej odległości między pałką i naciągiem. Grając duszki pałka powinna być jeden lub dwa centymetry nad naciągiem. Akcenty grane są z większej odległości najczęściej z tzw. rimshotem.
2. Technika gry duszków: Graj duszki nadgarstkiem, nie palcami. Kontrola pałeczki palcami wymaga większej odległości od naciągu niż potrzeba dla duszków (1-2 cm). Próba grania duszków z palców owocuje nieprecyzyjną grą.
Podsumowanie:
Przeplatanie: Lewa ręka gra duszki zależne od figury rytmicznej na stopie. Nie gramy duszków przed i po akcencie na werblu, aby rytm nie był zbyt wymagający technicznie.
Lekcja ukazała się w numerze styczeń 2016
Zacznijmy od wprowadzenia do mojego czteroczęściowego konceptu:
Krok 1
Najpierw wymyślamy układ na hi-hat i werbel. Bazą naszego rytmu będą ósemki na hi-hacie i werbel na 2 i 4.
Przykład 1.2 Krok 2
Teraz dodajemy stopę. Użyj tekstów 1, 2 i 3 jako układów do stopy (są na końcu lekcji). Przykład 1.2 pokazuje pierwszy takt z tekstu 1.
Krok 3
Zagraj duszki na WSZYSTKICH pozostałych szesnastkach.
W wolniejszych tempach (60-85bpm) rytm dobrze zabrzmi, jeśli zagrasz wszystkie duszki (Przykład 1.3). Jeśli grasz szybciej, powinieneś ominąć niektóre duszki, opisane w Kroku 4. Zagranie wszystkich duszków jest świetne, jeśli chcesz mieć wyzwanie dla lewej ręki, ale dla mnie brzmi lepiej, jeśli ich nie zagrasz.
Krok 4
Dla lepszego brzmienia, szczególnie w szybkim tempie, pomijamy wszystkie duszki bezpośrednio przed i po akcencie. Dodatkowo nie grasz więcej niż 3 kolejne szesnastki lewą ręką.
To prowadzi do przykładu 1.4, który jest końcowym rezultatem 4 kroków:
Teraz użyjemy wszystkich czterech kroków, a jako przykład użyjemy taktu z Tekstu 3. Ominiemy Tekst 2 z powodu braku miejsca w lekcji, ale powinieneś też nad nim popracować!
Krok 1
Ósemki na hi-hacie i akcent na 2 i 4 na werblu
Krok 2 - Takt 1 z Tekstu 3 jako układ stopy
Krok 3 - Graj pozostałe duszki jako szesnastki
Krok 4 - Omiń duszki przed i po akcencie, lewa ręka nie gra więcej niż dwie szesnastki
Plusem konceptu 4 kroków jest to, że działa dla każdej figury na stopie i rytmów, gdzie werbel nie akcentuje na 2 i 4
Technika gry:
Skup się na tych rzeczach, kiedy grasz duszki:
1. Dynamika: Duszki (mniejsze nuty) są grane bardzo delikatnie, akcenty dla kontrastu bardzo głośno. Dynamikę osiągamy przez stworzenie prawidłowej odległości między pałką i naciągiem. Grając duszki pałka powinna być jeden lub dwa centymetry nad naciągiem. Akcenty grane są z większej odległości najczęściej z tzw. rimshotem.
2. Technika gry duszków: Graj duszki nadgarstkiem, nie palcami. Kontrola pałeczki palcami wymaga większej odległości od naciągu niż potrzeba dla duszków (1-2 cm). Próba grania duszków z palców owocuje nieprecyzyjną grą.
Podsumowanie:
Przeplatanie: Lewa ręka gra duszki zależne od figury rytmicznej na stopie. Nie gramy duszków przed i po akcencie na werblu, aby rytm nie był zbyt wymagający technicznie.
Jost Nickel jest jednym z wielu niemieckich perkusistów nowej fali. Będąc zawodowym muzykiem sesyjnym i koncertowym, podobnie jak jemu współcześni Benny Greb, Marco Minnemann i nowa twarz Anika Nilles (jedna z jego uczennic), Jost wskazuje nowe kierunki w nowoczesnej grze na perkusji. Studiował na Drummers Collective w Nowym Jorku i pracował z takimi muzykami, jak Barry Finnerty, Randy Brecker, Jan Delay & Disko No.1 i Seeed. Jost jest nauczycielem w Music Academy w Hamburgu i na University of Popular Music and Music Business w Mannheim. Zdobył światowe uznanie jako nauczyciel i wystąpił na PASIC i Montreal Drum Fest. Jost jest endorserem perkusji Sonor, talerzy Meinl, naciągów Aquarian, pałek Vic Firth i mikrofonów Beyerdynamic. |
Lekcja ukazała się w numerze styczeń 2016
Powiązane artykuły
QUIZ – Nie wiesz tego o Evans!
1 / 12
Evans jest w rodzinie firmy D’Addario wspólnie z marką pałeczek…