Wykop: Dariusz Daray Brzozowski

Dodano: 02.10.2018

Najnowsza płyta Dimmu Borgir oznacza, że Darka w najbliższych miesiącach ciężko będzie złapać na piwo.

Bębniarz zakończył trasę z Hunterem, w międzyczasie stworzył nowe dźwięki do Black River, ale to właśnie Dimmu przeciągnie go po całym świecie i nie będą to koncerty w ciasnych klubach. Na czym Daray gra? Zobaczmy, jak wygląda jego zestaw bębnów.

BĘBNY

Całość Tama. Zestaw koncertowy to Tama Starclassic B/B w układzie: 22”x18” dwie centralki, tomy 10”x8”, 12”x9”, 14”x11”, floor tomy 16”x16” i 18”x16”. Najczęściej używany werbel to S.L.P. Black Brass (korzysta również z Vintage Hammered Steel i Soundworks Steel w wersji na 6,5”). W studio podczas nagrywania płyty Daray korzystał z bębnów Tama Star w tych samym konfiguracjach korpusów, dodał do tego gong bass.

BLACHY

Od lat Meinl. W wersji koncertowej sprawdzają się najlepiej Meinl Classics Custom Dark z ridem Byzance Brilliant Heavy Hammered ride 22” (na zdjęciu niekontynuowana seria MB20, której niektóre talerze wylądowały właśnie w serii Byzance Brilliant, w tym wspominany ride). W studio, gdy panuje większa kultura dźwięku, Daray kieruje się w stronę talerzy Meinl Byzance tak, jak to było na nagraniach Dimmu Borgir.

NACIĄGI

Naciągi wyłącznie Remo! Daray korzysta z dwóch opcji: Emperor Coated i Emperor Vintage Clear. Emperor Vintage Clear są nieco grubsze od powlekanych Emperor (2x7 mil Emperor i 2x7,5 mil Emperor Vintage Clear). Zazwyczaj powlekane Emperor używa w studio, a przezroczyste Vintage na scenie, ale jak widać na obu zdjęciach jest odwrotnie. Na werbel w studio zakłada CS lub Ambassador, na żywo korzysta z Black Max. Nogi biją niezmiennie w Powerstroke 3.

RESZTA

Cały hardware, czyli statywy, stołek i rama Tama. Daray jest wielkim fanem stopek Speed Cobra. Pałki Vater w opcji 5B. Triggery, jedynie do stopek, przechodzą przez moduł Roland TM-2. Monitory douszne Lime Ears. Dużo wody.