Open Minded Drumming - Grupowanie trójnutowe Część 2

Open Minded Drumming
Claus Hessler i Szymon Fortuna
Dodano: 18.06.2018

Mam nadzieję, że podobała ci się pierwsza część, związana z trójnutowym grupowaniem uderzeń. Dziś trochę poszerzymy to zagadnienie.

Ten artykuł czytasz ZA DARMO w ramach bezpłatnego dostępu. Zarejestruj się i zaloguj, by mieć dostęp do wszystkich treści. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.

Tym razem zorkiestrujemy grupę trzech szesnastek pomiędzy werblem a bębnem basowym, co będzie naszym kolejnym wyzwaniem, a zarazem ćwiczeniem bardziej interesującym pod względem brzmienia i muzykalności. Kilka słów wyjaśnienia w razie, gdyby nasza grupa trzech uderzeń była nie do końca zrozumiała: pierwsza jest szesnastka, następnie pauza, po niej bęben basowy, a następnie cała fraza powtarza się (Patrz: ćw. 1A).

Ćwiczenie 1:

Wykorzystanie sposobu gry open-handed (bez krzyżowania rąk) daje sporo swobody w wykonywaniu tych ćwiczeń, ponieważ ręce nie przeszkadzają sobie nawzajem. Ponadto umożliwia nam to wykorzystanie wielu innych sposobów orkiestracji. Zamiast wyłącznie werbla, możemy swobodnie skorzystać z tomów, talerzy lub innych akcesoriów, które posiadamy w zestawie. Pamiętaj, aby utrzymać akcent na hi-hacie! Połącz dwutaktowe frazy z innym regularnym groovem (każda kombinacja bębna basowego i werbla powinna zadziałać).

Ćwiczenie 2:

W tej części zwyczajnie odwrócimy kolejność pogrupowanych nutek. Tym razem zaczniemy od bębna basowego, następnie pauza, a po niej werbel. Pomimo, że wydaje się to być tym samym ćwiczeniem, mogą pojawić się nagłe problemy! Trzymaj mocny puls na hi-hacie, a jeśli chodzi o technikę to staraj się wykorzystać falowy ruch ręki, wynikający z techniki Moellera.

Podsumowanie

Pomimo podobnej struktury rytmicznej te ćwiczenia oferują dużo wyzwań przy użyciu werbla i bębna basowego. Mają one szerokie zastosowanie w wielu sytuacjach muzycznych. Grając solidne akcenty na hi-hacie zauważysz, że cała fraza zaczyna “groović”. Z drugiej strony jest to równocześnie koordynacyjny trening dla niezależności kończyn. Przyjmij wyzwanie, a jeśli trzeba to podziel ćwiczenie na mniejsze części i dodawaj nutki jedna po drugiej. Groove, grany pomiędzy przykładami A – F, powinien być prosty i solidny. Musi tworzyć pewnego rodzaju punkt zaczepienia lub odpoczynku przed kolejną próbą wykonania danego ćwiczenia. Oczywiście zacznij wolno, grając z metronomem. Powodzenia!

OD SZYMONA:

Myślę, że pracując nad poprzednimi lekcjami oraz uwzględniając ćwiczenia z dzisiejszego mini warsztatu, będziemy już w stanie poczuć lekką różnicę w swojej grze. Powinniśmy zauważyć drobne zmiany pod kątem swobody ruchu oraz umiejętności łączenia i koordynowania poszczególnych elementów. Życzę dalszej wytrwałości i dobrej zabawy!

Jeśli potrzebujesz jakiegokolwiek wsparcia, to czekamy na twój kontakt przez Facebook lub naszą stronę internetową: www.openmindeddrumming.com

Szymon Fortuna i Claus Hessler

Materiały video dostępne na stronie: https://media.avt.pl

QUIZ – Nie wiesz tego o Evans!
1 / 12
Evans jest w rodzinie firmy D’Addario wspólnie z marką pałeczek…
Dalej !
Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.