Pearl promuje topowe serie, które… no właśnie.
Premiera nowości od Pearl była wykonana z rozmachem, tylko w niektórych miejscach można się było troszkę pogubić.
Japońska firma Pearl ma jeden z bogatszych katalogów perkusyjnych. Bez wątpienia są to produkty najwyższej jakości w każdym przedziale użytkowania. Czy to zestawy typu custom, czy seryjne, czy też bębny dla początkujących lub ćwiczebne. Do tego wspaniały hardware, kolekcja werbli i wielka armia fenomenalnych perkusistów. Każda nowość Pearla jest mocno celebrowana przez firmę.
Ale o co chodzi?
Wydaje się, że firma Pearl troszkę przedobrzyła. Z wielkim hukiem wprowadziła swoje nowości, które w większości faktycznie są interesujące, jednak w kilku przypadkach można zapytać: „Ale o co chodzi?”. Nie ułatwia sprawy układ prezentacji na stronie www, która w dobie prostych nawigacji wymaga mocnego zaangażowania, na co zwyczajnie ogromna liczba odbiorców nie będzie miała cierpliwości. Szczególnie, że sporo tam patosu, przez który trzeba się przedzierać, a nas przecież interesuje konkret. Co ciekawe, materiały prasowe jakie otrzymaliśmy nie są zbyt kompatybilne z przekazem prezentacji. Sprawę ratuje film promocyjny.
Robota Pearl
Może po prostu trzeba to wszystko sprowadzić do tego, że firma uporządkowała katalog dodając kilka nowych rozwiązań. Kilka lat temu Pearl namieszał w swojej flagowej serii Masterworks, czyli bębnach robionych na zamówienie, wprowadzając wersje domyślne. Teraz przyszedł czas na najwyższą półkę bębnów seryjnych, a są to Reference i Masters. Faktycznie, istniejące od 1993 roku bębny Masters często się zmieniały. Pojawiały się takie, a nie inne wersje, które nagle znikały, zastępowane przez nowe pomysły. Pearl nie tylko to wszystko poukładał, ale też zmienił sam wizerunek bębnów.
Efekt końcowy
Zacznijmy od wyglądu bębnów - to przede wszystkim pojawienie się nowego systemu podwieszania tomów - R2 Air Tom Suspension System. Czteropunktowy, wyważony na sam środek każdego bębna. System ten jest dostępny w dwóch wersjach, gdzie ogólna zasada działania R2-Air jest taka sama. Możemy mieć go z opcją:
- standardowego holderu tomów
- holderu typu Gyro-L, będącego tegoroczną nowością
W kwestii układu katalogu, najwidoczniejszą zmianą jest ograniczenie serii Reference do jednej – Reference One. Kolejną rzeczą jest zestaw modeli serii Masters, która, jak to zostało wspomniane, lekko się zabałaganiła. Pearl oparł promocję na różnicach w budowie korpusów, szkoda tylko, że wstawił w to Reference, powodując lekkie zamieszanie:
Reference One – kombinacja klonu, brzozy i mahoniu w zależności od typu bębna. Krawędzie również w stylu zależnym od rodzaju bębna.
Masters Maple Gum – 6 warstw (5,4 mm), z czego 4 zewnętrzne klonowe i 2 wewnętrzne z ambrowca. Krawędzi 60 stopniowe. Bębny określane mianem Modern Studio.
Masters Maple – 6 warstw (7,5 mm) klonu. Standardowe ścięcie krawędzi 45 stopni. Bębny określane mianem instrumentów w trasę.
Masters Maple Pure – 4 warstwy (5mm) klonu z 4 klonowymi warstwami obręczy wzmacniających. Standardowe ścięcie krawędzi 45 stopni.
Cztery topowe serie Pearl w praktyce
Ray Luzier oraz Shannon Forrest prezentują brzmienie poszczególnych serii.
Reference One
Masters Maple Gum
Masters Maple
Masters Maple Pure
Dystrybutorem marki Pearl w Polsce jest Silesia Music Center.