Meinl Byzance – historia potęgi

Dodano: 26.05.2022
Autor: Staszek Piotrowski, Artur Baran

Oprócz wysokich walorów brzmieniowych i jakości wykonania, rozwój tej marki mocno namieszał w świecie producentów talerzy perkusyjnych i zapoczątkował nowe trendy.

Jak zawsze w takich przypadkach bywa, pojawiają się różnego rodzaju teorie i wyobrażenia. Czasami zgodne z prawdą, czasami kompletnie nietrafione. Czas to wszystko poukładać.

Zorientujmy się w sytuacji

Meinl należy do tzw. Wielkiej Czwórki producentów talerzy, czyli: Zildjian, Sabian, Meinl i Paiste. Firmy te, w zależności od kraju, są liderami rynku. Największa produkcja, najszerszy wachlarz możliwości, największa ilość uznanych użytkowników, największy udział w wydarzeniach perkusyjnych.

Przez wiele lat Meinl był „ten czwarty”, traktowany nieco z przymrużeniem oka, często też lekceważony przez swoich konkurentów (szczególnie jednego). Co ciekawe, firma oferowała wtedy naprawdę dużo pomysłowych rozwiązań, które jednak ginęły w konserwatywnym środowisku, nie miały wystarczającego wsparcia marketingowego i nie mogły się przecisnąć między swoimi konkurentami. Ciekawe, co by było, gdyby kilka z tych pomysłów wprowadzić teraz, w dobie internetowej komunikacji. 

Ten artykuł możesz przeczytać ZA DARMO. Zarejestruj się i zaloguj. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.
Perkusista - online
QUIZ – Nie wiesz tego o Evans!
1 / 12
Evans jest w rodzinie firmy D’Addario wspólnie z marką pałeczek…
Dalej !
Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.