Od września 2010 wybieraliśmy polskich perkusistów, którzy wywarli i wciąż wywierają największy wpływ na kolejne pokolenia bębniarzy. Prezentujemy Wam poniżej pierwszą trzydziestkę perkusistów. Dziękujemy wszystkim za udział w konkursie. Ilość odpowiedzi przekroczyła nasze najśmielsze oczekiwania i zajęło nam naprawdę sporo czasu uporządkowanie wszystkiego i przygotowanie niniejszego podsumowania. Największe podziękowania powinny być jednak skierowane do wszystkich perkusistów, którzy zostali przez Was wymienieni za to, że byli inspiracjami i to dzięki nim sami zaczęliśmy grać na bębnach.
Pamiętam, kiedy wyszła pierwsza płyta Acidów z coverami - Fishdick. Ależ mieliśmy radochę ze słuchania coverów Motorhead, Kiss, Black Sabbath ("łał, on tam zaklął!") czy Slade. Swego czasu ten ostatni w utworze Runaway odpaliliśmy jakimś cudem na pewnej nadmorskiej "sztachotece" wzbudzając lekką konsternację u młodzieży ubranej na sportowo-galowo.
Niektórym zespołom się powodzi. Niektórym jest ciężko. A jeszcze inne stale balansują pomiędzy sukcesem i klapą. Gdybyście przespali ostatnie 10 lat, to nie wiedzielibyście, że Metallica, ex-trashmetalowy zespół z San Francisco, którego płyty rozchodzą się jak benzyna na stacjach, sytuuje się w tej ostatniej grupie.
Polska death metalem stoi, to fakt, nie hipoteza. Ostatnie płyty Decapitated, Lost Soul czy Nomad artystycznie stoją na wyższym poziomie niż albumy niejednych niedawnych tuzów gatunku jak Hate Eternal, Nile czy Immolation. W zastępie naszych rodzimych hord z drugiego szeregu atakuje po kilku latach ciszy Sphere ze swym najnowszym wydawnictwem, "Homo Hereticus". Na spytki wzięliśmy perkusistę kapeli, Th0rna.
Łatwiej chyba wymienić zespoły w których Simon Phillips nie grał niż grał. Regularny bębniarz Toto od śmierci Jeffa Porcaro, muzyk sesyjny, producent. Przede wszystkim to kopalnia wiedzy na temat tego, co na rynku muzycznym było i jest, no, może za wyjątkiem znajomości bębniarskich nowinek technicznych, ale trudno wymagać, by takiej klasy bębniarz znał najbardziej zapyziałe modele statywów i blach.
Z Wojtkiem, niezwykle sympatycznym i utalentowanym perkusistą wrocławskiego Nurth oraz Warmageddon znam się nie od dziś. Obserwuję rozwój jego gry, a może przede wszystkim zazdroszczę takiego opanowania instrumentu w tak młodym wieku. O tym jak to wszystko się zaczęło, co dzieje się w obozie Nurth poniżej.
O muzycznych początkach, eliminacjach do Przystanku Woodstock oraz zbyt kruchych blachach Zildjiana, rozmawialiśmy z Tamakiem z wrocławskiego Presidents of Noise.
Bez niepotrzebnych wstępów. Przed Wami dwa wywiady z Inferno. Pierwszy, świeży jak poranna kajzerka, zrobiony po premierze "Blasphemers Maledictions" Azarath oraz drugi, nieco starszy, pochodzący z okresu kiedy materiał na ten krążek dopiero powstawał. Mamy nadzieję, że taka odwrócona chronologia przypadnie Wam do gustu.
Po raz pierwszy z Mattem Greinerem rozmawialiśmy w marcu. Za to już w czerwcu August Burns Red wydał nowy album "Leveler". To bardzo dobra okazja do kolejnego wywiadu...
Spotykamy się na stacji benzynowej przy wylocie z Łodzi. Przemek przeprasza, że nie wygląda najświeżej, ale właśnie wraca prosto z trasy z September i zdarza mu się żyć w samochodzie.
Kochani, mamy XXI wiek, świat zmienia się bardzo szybko i mało kto pamięta o tym, jak jeszcze w połowie lat 90-tych nieznani muzycy i zespoły promowały się w zinach czy też poprzez podziemną dystrybucję. Dziś własnymi siłami, dzięki ciężkiej pracy, jesteśmy w stanie dokonać bardzo dużo. Wszystko to dzięki Internetowi. Tak robi Meytal?
Kilka dni temu przeżyliśmy kolejny koniec świata. I chociaż został on przełożony na październik to jednak świat nawiedziła pewna infekcja, infekcja heavy metalu spod znaku młota.
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.