Prawdę mówiąc zupełnie omyłkowo przeprowadziłem z Grześkiem dwie rozmowy. Ale to jego wina, gdyż sam gdy kontaktowaliśmy się na Facebooku obwieścił (jak mniemam z rozpędu), że jest gitarzystą. Stąd luźniejszy charakter naszej rozmowy. A przynajmniej - pierwszej jej części.
Gdy patrzę, jak gra Bartek Pawlus nie mam obaw co do przyszłości bębnów w naszym kraju. Nareszcie pojawiła się postać kolorowa, nietuzinkowa, taki prawdziwy perkusyjny szaleniec, który zasiadając za bębnami nie myśli tylko o tym, by odegrać swoje i zginąć później w morzu szarych mimo, że świetnych warsztatowo bębniarzy.
"W pewnej chwili, wszyscy muzycy spojrzeli w kierunku bębniarza, którego już tam nie było. Po chwili usłyszeliśmy dźwięk stopki. To nasz leżący bohater walcząc do końca grał... rękami na tym, co było w ich zasięgu. Na stopach..." O swoich "przejściach" z bębniarzami opowiada Krzysztof Ścierański.
Adam Kram przebył już kawał perkusyjnej drogi ze swoimi bębnami. Kompletna edukacja i ciężka praca, chociażby w telewizyjnym programie "Jaka to melodia?" z pewnością nie stoją w sprzeczności z pasją, jaką szczerze darzy ten niesamowity instrument, a ma potwierdzenie w zespole Chemia. Zobaczcie, co ma do powiedzenia jeden z najczęściej nagrywanych bębniarzy w Polsce?
Witamy na lekcji u dwóch spośród najbardziej szanowanych perkusistów swojej generacji, podczas której poznamy sekrety tych mistrzów. Lepiej przygotujcie coś do robienia notatek...
Od września 2010 wybieraliśmy polskich perkusistów, którzy wywarli i wciąż wywierają największy wpływ na kolejne pokolenia bębniarzy. Prezentujemy Wam poniżej pierwszą trzydziestkę perkusistów. Dziękujemy wszystkim za udział w konkursie. Ilość odpowiedzi przekroczyła nasze najśmielsze oczekiwania i zajęło nam naprawdę sporo czasu uporządkowanie wszystkiego i przygotowanie niniejszego podsumowania. Największe podziękowania powinny być jednak skierowane do wszystkich perkusistów, którzy zostali przez Was wymienieni za to, że byli inspiracjami i to dzięki nim sami zaczęliśmy grać na bębnach.
Pamiętam, kiedy wyszła pierwsza płyta Acidów z coverami - Fishdick. Ależ mieliśmy radochę ze słuchania coverów Motorhead, Kiss, Black Sabbath ("łał, on tam zaklął!") czy Slade. Swego czasu ten ostatni w utworze Runaway odpaliliśmy jakimś cudem na pewnej nadmorskiej "sztachotece" wzbudzając lekką konsternację u młodzieży ubranej na sportowo-galowo.
Niektórym zespołom się powodzi. Niektórym jest ciężko. A jeszcze inne stale balansują pomiędzy sukcesem i klapą. Gdybyście przespali ostatnie 10 lat, to nie wiedzielibyście, że Metallica, ex-trashmetalowy zespół z San Francisco, którego płyty rozchodzą się jak benzyna na stacjach, sytuuje się w tej ostatniej grupie.
Polska death metalem stoi, to fakt, nie hipoteza. Ostatnie płyty Decapitated, Lost Soul czy Nomad artystycznie stoją na wyższym poziomie niż albumy niejednych niedawnych tuzów gatunku jak Hate Eternal, Nile czy Immolation. W zastępie naszych rodzimych hord z drugiego szeregu atakuje po kilku latach ciszy Sphere ze swym najnowszym wydawnictwem, "Homo Hereticus". Na spytki wzięliśmy perkusistę kapeli, Th0rna.
Łatwiej chyba wymienić zespoły w których Simon Phillips nie grał niż grał. Regularny bębniarz Toto od śmierci Jeffa Porcaro, muzyk sesyjny, producent. Przede wszystkim to kopalnia wiedzy na temat tego, co na rynku muzycznym było i jest, no, może za wyjątkiem znajomości bębniarskich nowinek technicznych, ale trudno wymagać, by takiej klasy bębniarz znał najbardziej zapyziałe modele statywów i blach.
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.