Na Kowadle - gitara: Kamil Tynecki

Na kowadle
Paweł Jaroszewicz
Dodano: 11.06.2018

Witamy w kolejnej odsłonie naszych warsztatów, bo z pewnością nie są to typowe lekcje, gdzie pokazujemy jedną, jedyną drogę. O nie! Tu się kuje stal!

Ten artykuł czytasz ZA DARMO w ramach bezpłatnego dostępu. Zarejestruj się i zaloguj, by mieć dostęp do wszystkich treści. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.


Na kowadło kładziemy sposób pracy na linii gitara - bębny. Bierzemy się za aranżowanie partii czyli wykorzystanie technicznych umiejętności w taki sposób, aby to, co zagramy, nie było tylko odtworzeniem ćwiczeń i bezduszną klepaniną, ale integralną częścią kawałka. Czymś, czego chce się słuchać. Po prostu muzyką.

Gitarzysta: Kamil Tynecki

Po dość dynamicznym odcinku ze Zbyszkiem przyszła pora na lekką zmianę klimatu. W tym miesiącu gościmy Kamila Tyneckiego m.in. z Afterload. Kamil przygotował kilka riffów osadzonych w okolicach sludge, doom, stoner itp. Będzie więc dużo przestrzeni i klimatu. Zagłębmy się w to:

RIFF 1

Może pełnić funkcję wprowadzenia lub po prostu zwrotki. Wolny i smolisty.

Wariant 1 (Prosty) W tym podejściu nie znajdziecie żadnych mega sztuczek. Głównym celem tego beatu jest utrzymanie time. Nadmierna ilość cekinów na bębnach zepsuje klimat.

Wariant 2 (Tomy) W tej wersji rozłożyłem orkiestrację na tomy. Wolny przelewający się beat wypełniłem gdzieniegdzie akcentami na blachach.

RIFF 2

Nieco bardziej dynamiczny riff – jak na takie granie. Może stanowić nasz refren.

Wariant 1 (Prosty) Kontynuujemy kierunek obrany przy poprzednim riffie. Bębny głównie podkreślają grę gitary (szczególnie praca stopy).

Wariant 2 (Połamany) Tym razem nasz instrument zaczyna żyć własnym życiem. W dalszym ciągu podkreśla gitarę, ale tworzy również własną strukturę rytmiczną.

RIFF 3

Coda – Prosty, w zasadzie oparty na jednym akordzie riff o nieco dramatycznym wydźwięku. Pewne rozwiązania narzucają się same:

Wariant 1 (Beat Half Time) W dalszym ciągu brniemy w kierunku wyznaczonym wcześniej. Tu nie chodzi o popisy na instrumencie, a o utrzymanie klimatu. Gramy więc prosty beat, podkreślając stopą pracę gitary.

Wariant 2 (Tomy) Prosta „wymiana” między tomami a stopą graną na i. Dodałem wybijające akcenty na zmianę gitary, jednak nie chwiejąc sekwencji z tomami. Daje to nam prostą a jednocześnie skuteczną alternatywę do beatu z poprzedniego przykładu.

W tym miesiącu to wszystko. Polecam pograć czasem takie klimaty, jeżeli ktoś nie próbował. Naprawdę mocno wyrabia to groove i może okazać się, że wcale nie jest tak łatwo zagrać to bez kwadratury koła. Powodzenia!

ARANŻ CAŁOŚCI W WYKONANIU PAWULONA:

 

 

 


Pełne wersje wszystkich filmów dostępne na: media.avt.pl

Paweł "Pavulon" Jaroszewicz - Specjalista od galerniczej roboty, który wykuwał stal m.in. w zespołach Vader i Decapitated. Obecnie operuje młotami w Hate i Antigama. Wylewał surową stal niemal w każdym zakątku ziemi. Łączy w swojej grze moc i szybkość, dzięki czemu jego partie bębnów brzmią organicznie i agresywnie. 



QUIZ – Nie wiesz tego o Evans!
1 / 12
Evans jest w rodzinie firmy D’Addario wspólnie z marką pałeczek…
Dalej !
Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.