Nie ma co ze spuszczonym wzrokiem owijać palec w rąbek spódnicy – mamy wspaniałych muzyków, którzy spokojnie mogą prezentować ambitną twórczość na całym świecie. Doskonałym przykładem jest najnowszy album Krzysztofa Herdzina Kingdom Of Ants i nie chodzi tu tylko o to, że na bębnach zagrał sam wielki Vinnie Colaiuta, chociaż trzeba przyznać, że z naszej perspektywy jest to temat nieziemsko ciekawy!
Dał się poznać jako świetny i bardzo pogodny edukator podczas warsztatów cajonowych na Meinl Drum Festival 2018. Perkusjonista zespołu Colin Towns Mask, profesor perkusji w Anton Bruckner Privatuniversität.
Bartłomiej „Szopix” Czerniachowski jako perkusista Agnieszki Chylińskiej nagrał płytę, o której jest bardzo głośno nie tylko z muzycznych względów. Mimo wszystko frekwencja na koncertach artystki oraz entuzjazm fanów świadczy o tym, że mamy tu naprawdę kawał solidnego i uczciwego grania!
Jest perkusistą XXI wieku i nie jest to związane wyłącznie z wysokimi umiejętnościami, ale ze sposobem prowadzenia swojej kariery. Nie oczekuje, że ktoś będzie robił za niego, nie czeka na okazję, tylko sam ją kreuje kolejnymi ruchami. Od szkoły życia w Decapitated przez grę w Behemoth po grecki Septicflesh, konsekwentnie do przodu.
O świetnie zapowiadającej się współpracy z pianistą Piotrem Matusikiem, nowych wydarzeniach i inspiracjach w życiu zawodowym, a raczej o całkowitej zmianie swojego życia w Bangkoku, opowiada nam Łukasz Kurzydło, którego „złapaliśmy” na lotnisku w Moskwie.
Cieszą nas nowe szkoły perkusyjne, które sygnowane są nazwiskami rzetelnych muzyków z wielkim doświadczeniem studyjnym i scenicznym. Tak naprawdę nie ma ich wiele w Polsce, chociaż z drugiej strony nie jest to niezbędny warunek do tego, by szkoła była wybitną placówką. Jak to wygląda w przypadku nowej szkoły Artura Malika?
Jeden z najbardziej znanych nauczycieli gry na perkusji na świecie nie zwalnia tempa. 10 lat działalności i dziesiątki tysięcy uczniów na całym świecie. Nie przestaje działać na scenie, czego efektem jest jego wizyta w Polsce na Śląskim Festiwalu Perkusyjnym. O swoim sposobie na sukces opowiada nam poniżej.
Ponad 30 lat temu zaimponował wszystkim fanom mocnego rockowego grania swoimi partiami bębnów u Kinga Diamonda. Później wszedł do składu Motorhead i przez ćwierć wieku oglądał plecy charczącego do mikrofonu nieodżałowanego Lemmy’ego. Od dwóch lat bębni w Scorpions, a do Polski przyjechał promować whisky.
Ciężko zacząć artykuł o tak wybitnym muzyku. Na temat Czarka powiedziano już chyba wszystko i raczej każdy zdaje sobie sprawę, z jaką muzyczną instytucją mamy do czynienia.
Jeden z najważniejszych perkusistów w historii, żywa legenda, mistrz groove’u, absolutna potęga rytmu. Prawdziwą siłę dr Gadda słychać na żywo, kiedy możemy na własne uszy przekonać się o jego powtarzalności w wielu poziomach dynamicznych. Mimo dawno skończonych 70 lat wciąż w doskonałej formie.
O realiach ukraińskich muzyków, swojej drodze od perkusisty do perkusjonisty i kolorach muzyki opowiada Stanislav Kyryllov – jeden z najaktywniejszych uczestników Meinl Percussion Festival 2018.
Chyba nikogo tu nie skrzywdzimy i nie miniemy się z prawdą, jeżeli powiemy, że Sean jest jednym z tych perkusistów, którzy nie przychodzą od razu na myśl, kiedy się rozmawia o bębnach. Za to, jak się powie: „a ten z Alice In Chains?” – od razu każdy kiwa z uznaniem.
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.