Nasz gość to doskonała definicja muzyka jazzowego. Muzyka jazzowego jakich teraz mało, dlatego z jeszcze większą przyjemnością prezentujemy rozmowę, która jest pełna stanowczych i jasnych twierdzeń. Uprzedzamy jednak, że lektura wywiadu skierowana jest do osób, które wiedzą co oznacza czytanie między wierszami i potrafią kojarzyć fakty.
Kiedy ostatnio Lars udzielał wywiadu magazynowi perkusyjnemu? Tak, żeby usiąść twarzą w twarz i nie gadać jedynie o promocji płyty, tylko spojrzeć na nią przez pryzmat bębnów lub po prostu pogadać o bębnach? Udziela się aktywnie w mediach, ale perkusyjne wywiady jakoś mu umykają. Nam jednak nie odmówił!
Nie mamy ich dużo na naszym rynku, dlatego każda polskojęzyczna publikacja edukacyjna przykuwa mocno naszą uwagę. Tym razem mamy pozycję, która podchodzi bardziej naukowo do kwestii ćwiczeń na bębnach. O tym wszystkim dokładnie opowie autor, doskonale znany wszystkim czytelnikom Perkusisty – Paweł Ostrowski.
„Powiedzmy, że od 18 do 28 roku życia intensywnie uczyłem się grać prawie tylko na congach. Po 10 latach grania wydawało mi się, że gram naprawdę nieźle. No właśnie, wydawało”. Z Maciejem Giżejewskim rozmawia Wojtek Andrzejewski
Perkusista czy gitarzysta? A może po prostu utalentowany muzyk, którego jedną z miłości jest gra na bębnach. Częsty partner perkusyjnych duetów z Jerzym Piotrowskim, kolegą z SBB, gdzie nominalnie pełni rolę gitarzysty. Wydał niedawno solową płytę, na której zagrał takie partie bębnów, że młode pokolenie powinno się uczyć muzykalności i smaku!
Najpierw kasety VHS, później płyty DVD. Bezpośrednie lekcje u nauczycieli, warsztaty z uznanymi muzykami w sklepach, czy też czasopisma perkusyjne z działem edukacyjnym. Do tego zestawu źródeł nauczania i powiększania wiedzy dołączył już dobre kilka lat temu przekaz internetowy.
Jest grupa perkusistów na naszej scenie muzycznej, która z powodzeniem prowadzi swoje kariery bez ograniczeń terytorialnych. Składa się na to kilka czynników takich, jak pracowitość, konsekwencja, pokora i wiele innych, których nie trzeba tu już nawet dodawać, bo z tymi trzema wiele osób ma problem. Nie ma z tym jednak problemu nasz gość.
Wpływ, jaki Bill Ward wywarł na całe pokolenia bębniarzy, jest niezaprzeczalny. Black Sabbath otworzyło nowy rozdział w historii muzyki rockowej, dając początek „zarazie”, która miała nazwę heavy metal.
O biznesie muzycznym z punktu widzenia zapracowanego perkusisty sceny Los Angeles. O podejściu do profesjonalnego grania, o prowadzeniu swojej kariery, o rozwoju i dokonywaniu wyborów. Może trochę mało lirycznie, ale na pewno interesująco dla wszystkich, którzy chcą iść w stronę zawodowego grania.
Pochodzi z Tarnowa, ale muzyczne wiatry przywiały go do Wrocławia, gdzie ukończył Akademię Muzyczną i ubogacił swoimi perkaszynami lokalne środowisko muzyczne, współtworząc liczne projekty. Jest perkusjonistą Mesajah, ale oprócz tego tworzy zespół perkusyjny Beats Beasts, w którym rozwija technikę i akrobatykę werblową.
Zespół Paramore obdarzony jest w Polsce dużą estymą. Wokalistka Hayley Williams należy do typu mocno charyzmatycznych i działa niczym magnes. Zac był jednym z założycieli zespołu, jednak w pewnym momencie, w zasadzie u szczytu popularności jakiś niecny element frustracji wkradł się duszę Zaca i razem ze starszym bratem opuścili zespół. Teraz wrócił pełen entuzjazmu.
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.