Drumset Academy - Przejścia z wykorzystaniem twina

Drumset Academy
Piotr Czyja
Dodano: 01.04.2019

Nadeszła pora na ćwiczenia, które będą pomocne w budowaniu przejść z wykorzystaniem podwójnej stopy.

Można je także ogrywać na jednej stopie, jednakże w tym przypadku maksymalne tempa, w których będziemy mogli je zagrać, będą mniejsze. Grając na pojedynczej stopie, sugeruję dodać ćwierćnutowy hi-hat, grany lewą nogą, co wzmocni koordynację.

Rozpocznijmy od poznania alfabetu. Na potrzeby zbudowania pewnego rodzaju koncepcji, wykorzystamy trzy figury szesnastkowe. Każda z nich grana jest naprzemiennie i kończy się dwoma szesnastkami, granymi kolejno prawą i lewą stopą (lub dwójką graną na pojedynczym pedale).

Figura A to sześć szesnastek, granych rękoma i zakończonych dwoma stopkami. Uzyskujemy osiem dźwięków.

FIGURA A

Proponuję zapoznać się z tą figurą, grając ją w zapętleniu na werblu a następnie na całym zestawie. Bardzo ważne jest, aby niezależnie od obranego tempa uzyskać równy ciąg dźwięków oraz odpowiednio dobrać dynamikę bębna basowego do warstwy granej rękoma.

Figura B to cztery szesnastki plus dwie stopy na końcu. Uzyskujemy sześć dźwięków.

Ten artykuł przeczytasz jedynie w ramach pełnego dostępu cyfrowego. Dołącz do grona naszych czytelników i korzystaj z pełnej zawartości serwisu!
Perkusista - online
Promocja! Miesiąc za "piątaka"
Quiz - MORE REMO
1 / 12
Jak nazywają się naciągi do cichego grania?
Dalej !
Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto kupić dostęp do serwisu Magazynu Perkusista?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.
Dowiedz się więcej
Promocja! Miesiąc za "piątaka"