Drumset Academy - Przejścia z wykorzystaniem twina
Nadeszła pora na ćwiczenia, które będą pomocne w budowaniu przejść z wykorzystaniem podwójnej stopy.
Można je także ogrywać na jednej stopie, jednakże w tym przypadku maksymalne tempa, w których będziemy mogli je zagrać, będą mniejsze. Grając na pojedynczej stopie, sugeruję dodać ćwierćnutowy hi-hat, grany lewą nogą, co wzmocni koordynację.
Rozpocznijmy od poznania alfabetu. Na potrzeby zbudowania pewnego rodzaju koncepcji, wykorzystamy trzy figury szesnastkowe. Każda z nich grana jest naprzemiennie i kończy się dwoma szesnastkami, granymi kolejno prawą i lewą stopą (lub dwójką graną na pojedynczym pedale).
Figura A to sześć szesnastek, granych rękoma i zakończonych dwoma stopkami. Uzyskujemy osiem dźwięków.
FIGURA A
Proponuję zapoznać się z tą figurą, grając ją w zapętleniu na werblu a następnie na całym zestawie. Bardzo ważne jest, aby niezależnie od obranego tempa uzyskać równy ciąg dźwięków oraz odpowiednio dobrać dynamikę bębna basowego do warstwy granej rękoma.
Figura B to cztery szesnastki plus dwie stopy na końcu. Uzyskujemy sześć dźwięków.