Drumset Academy - Krótkie przejścia

Drumset Academy
Piotr Czyja
Dodano: 08.07.2019

Przejścia nadają charakter budowanym frazom. Są wizytówką, swego rodzaju podpisem perkusisty.

Budując swój „słownik”, „arsenał”, „język”, w pierwszej kolejności należy poświęcić odpowiednią ilość czasu na wymyślenie przejścia, znalezienie koncepcji. Tak jest! Myślimy! Wymyślamy! Nie przystępuj od razu do grania, licząc na to, że coś na pewno „wskoczy”, coś wyjdzie fajnego. Zazwyczaj będzie wychodzić coś, co już grasz, a więc zjadasz wtedy swój własny ogon. A więc najpierw koncepcja. O czym należy wtedy pomyśleć?

Przede wszystkim należy określić długość przejścia. Czy ma ono trwać przez cały takt? Czy też może przez pół taktu? A może krócej? A może by tak zagrać przez dwa takty, coś w rodzaju takiego krótkiego solo? Po podjęciu „diecezji” odnośnie długości zagrywki, możemy zastanowić się nad pulsem przejścia. Może on być ósemkowy, szesnastkowy, mieszany (ósemki z szesnastkami), triolowy, sekstolowy itd. Po określeniu pulsu można zastanowić się, jakich technik użyjemy. Czy chcemy uwypuklić na przykład flamy, które długo ćwiczyliśmy na werblu i cieszymy się, że tak fajnie już wychodzą? Albo podwójne uderzenie stopy, bo też już wyćwiczone fajnie brzmi?

Ten artykuł możesz przeczytać ZA DARMO. Zarejestruj się i zaloguj. Możesz też wykupić dostęp cyfrowy i wesprzeć rozwój serwisu.
Perkusista - online
QUIZ – Nie wiesz tego o Evans!
1 / 12
Evans jest w rodzinie firmy D’Addario wspólnie z marką pałeczek…
Dalej !
Left image
Right image
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.