Był typem perkusisty, do którego ciężko zastosować określenie, że „jest jak…”. Z drugiej strony ciężko też powiedzieć, że olbrzymie rzesze perkusistów chciały dokładnie go naśladować. Nie dało się.
Luty to tradycyjnie już alfabet perkusyjny, gdzie prosimy uznanych rodzimych perkusistów o rozwinięcie haseł na każdą (no prawie…) literę alfabetu. W tej edycji postanowiliśmy przepytać jednego z najbardziej stanowczych perkusistów w Polsce, jakim jest Piotr Pniak!
Jest przedstawicielem naszego Złotego Pokolenia perkusistów połowy lat 90 zeszłego stulecia, kiedy to prawdziwa fala młodych uzdolnionych bębniarzy przejęła listy przebojów, grając u niemal wszystkich gwiazd polskiej muzyki, nowych i starych. Kuba został zwerbowany przez Jana Borysewicza i od ponad ćwierćwiecza odpowiedzialny jest za fundament muzyki Lady Pank.
Wiki ma niesamowicie silny kręgosłup! Chodzi tu oczywiście o kręgosłup muzyczny, a nie tylko fizyczną umiejętność dźwignięcia muzyki u artystów, z którymi gra, a są to m.in. Paulina Przybysz, Ralph Kaminski, Jerry & The Pelican System, Blauka, Karaś/Rogucki, Kasia Lins, Zvanai… Może zawstydzić niejednego perkusistę swoją wszechstronnością, zaradnością i pewnością.
Stan spoczynku, o którym mowa w tytule, dotyczy wyłącznie zespołu Coma, ponieważ Adam Marszałkowski jako niezwykle ceniony fachowiec z kolosalnym doświadczeniem rozpoczyna nowy etap aktywności perkusyjnej.
Czy jest sens dowalać sobie zobowiązania, które tak naprawdę nie są w danej chwili do niczego potrzebne? Szczególnie, gdy mamy do czynienia z bardzo aktywnym studyjnie i koncertowo muzykiem, będącym wciąż w rozjazdach i którego zakres działania nie ogranicza się tylko do granic Polski.
W październiku 2019 roku pożegnaliśmy jedną z największych legend perkusyjnych. Ginger Baker miał ogromny wpływ na rozwój perkusji, a był przy tym nieznośnym człowiekiem, z którym bardzo trudno było wytrzymać.
Perkusista zespołu Ani Rusowicz, znany także ze współpracy z Wilkami, jeden z oryginalniejszych bębniarzy na polskim rynku. Rozmawiamy przy okazji najnowszej płyty Ani Rusowicz "Przebudzenie". Ilość poruszanych w rozmowie wątków jest sygnałem świadczącym, że to z pewnością nie jest nasze ostatnie spotkanie..
Perkusyjny bohater, jakiego wszyscy potrzebujemy? Co jest takiego w Ashu Soanie, że potrafi przyciągnąć do siebie perkusistów z każdej stylistyki, a soliści i producenci lgną do niego z kolejnymi ofertami pracy.
Dwa pokazy perkusyjne bębniarza, którego potocznie nazywa się perkusistą nowoczesnym. Czy tak jest naprawdę? Co to w ogóle znaczy? Mieliśmy okazję przekonać się o tym podczas występów w Krakowie oraz w Bydgoszczy, wszystko to za sprawą firmy Meinl Distribution oraz sklepów Pro Drum i DrumCenter.
Najnowszy album zespołu Afromental to ciekawy temat do rozmów o bębnach, ich brzmieniu i roli oraz sposobach rejestracji. Tym samym wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom Tomka Torresa, dla którego ważne jest, by jego perkusyjny wysiłek wywoływał emocje.
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.