Realizator i producent, który o rejestracji bębnów mógłby rozmawiać godzinami. Woli jednak przekuwać słowa w czyn, czego doskonałym przykładem jest jego najnowszy projekt.
Chwilę przed swoim 40leciem Dezerter wydał – i mówię to z pełnym przeświadczeniem – jeden ze swoich najlepszych albumów. Kłamstwo to nowa prawda to płyta zwarta, mocna muzycznie jak i tekstowo, świeża i pełna energii, której może panom pozazdrościć wielu o połowę młodszych muzyków. Mój rozmówca nie tylko punktuje na niej niesłychanie celnie polską rzeczywistość, ale i udowadnia, że punk może być nie tylko wkurwiony, ale różnorodny i ciekawy.
„Gong zabiera cię w podróż. Grając na nim, kieruje cię w stronę, w jaką poszła twoja intencja lub w stronę czyszczenia otoczenia, w jakim się znajduje (…)”.
„Coraz rzadziej patrzę na podziały, grupy instrumentów, gatunki muzyki. To wszystko tworzy jeden wszechświat, warto czasami odwiedzić inną planetę, choćby w niewygodnym skafandrze".
Często wspominamy, że konsekwencja jest jednym z najważniejszych czynników w drodze do osiągnięcia sukcesu na współczesnej scenie muzycznej. Zresztą nigdy łatwo nie było, a rok 2020 specjalnym wyjątkiem w tej kwestii nie jest… delikatnie mówiąc.
Lubi przyłożyć z prawej łapy i osadzić konkretny riff. Potrzebuje do tego solidnych pleców, czyli konkretnego bębniarza, który zbuduje mocny, stabilny grunt dla całej kompozycji.
Każdy szanujący się heavymetalowy zespół musi mieć w swoich szeregach porządnego bębniarza. Bez dobrego „fizycznego” daleko się nie ujedzie, nie ma mowy! Czujni, zawsze gotowi, bardzo sprawni, dynamiczni, świetnie operujący w różnych tempach. Tak właśnie prezentuje się nasz gość.
Jedna z najbardziej charakterystycznych postaci polskiej sceny perkusyjnej. W chwili, gdy gra na instrumentach perkusyjnych, jest to jak kluczowa przyprawa, która daje daniu finalny smak.
W 2012 roku był jednym z najpopularniejszych cajonerów na YouTube. Coverem „Rosanna” zagranym nie tylko dłońmi, ale też palcami i paznokciami w bardzo charakterystyczny sposób na tapie cajonu, stworzył i po dziś dzień rozwija całkowicie nowy styl gry na tym instrumencie. Co dziś porabia Martin Krendl?
Z Radkiem Bolewskim – wokalistą i perkusistą duetu Bolewski & Tubis, kompozytorem, wykładowcą w Akademii Muzycznej w Łodzi, a także bębniarzem Krystyny Prońko i wielu innych artystów, z którymi występuje sesyjnie, rozmawia Wojtek Andrzejewski.
nowość
Platforma medialna Magazynu Perkusista
Dlaczego warto dołączyć do grona subskrybentów magazynu Perkusista online ?
Platforma medialna magazynu Perkusista to największy w Polsce zbiór wywiadów, testów, lekcji, recenzji, relacji i innych materiałów związanych z szeroko pojętą tematyką perkusyjną.